PC HDMI -> Monitor problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remonscholte

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2008
Hoi!

Ik heb net een nieuwe pc (Alternate) en monitor (Iiyama GE2488HS) en daar is een HDMI aansluiting aanwezig. Deze wilde ik graag gebruiken voor de video. Echter pakt mijn monitor de HDMI niet, en ook geluid kan niet via HDMI werken.
Wat doe ik verkeerd en wat kan ik veranderen?

thx

Wel in de pc aangegeven dat HDMI gebruikt moet worden??
Welke windows versie gebruik je?

Heb je een videoinsteekkaart erin met een hdmi uitgang of gebruik je de onboard hdmi met een videokaart erin?

Windows 10, pc aangegeven HDMI te gebruiken lukt niet (of ik weet niet hoe het moet).
Mijn HDMI lijkt aangesloten zijn op moederbord?

Kun je opgeven welke hardware erin zit?

Punt is dat wanneer er een videokaart in zit en die als default in de bios staat om te gebruiken dan zal de moederbord HDMI niet werken.
Welke aansluitingen zitten er meer op de monitor, moederbord en eventuele videokaart?

In de pc zit: GTX 960, moederbord: Z170 Gaming K3, CPU: i5-6600k.
Monitor heeft ook DVI (maar wil juist overgaan naar HDMI, denk namelijk dat de kwaliteit op dit moment niet optimaal is )

Heeft die een HDMI uitgang dan, omdat je het net had over HDMI van je moederbord

In de pc zit: GTX 960, moederbord: Z170 Gaming K3, CPU: i5-6600k.
Monitor heeft ook DVI (maar wil juist overgaan naar HDMI, denk namelijk dat de kwaliteit op dit moment niet optimaal is )
Via de onboard HDMI gaat het over de GPU in de CPU en is zeker niet beter dan die van de graka, die heeft dus geen HDMI? merk van de kaart vertel je niet.....

DVI is sowieso niet minder van kwaliteit, zijn beide digitale signalen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan