PC heeft ineens een wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

StefanSon

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Hallo Allemaal!

Ik heb een vraagje, welke mogelijk wat sketchy over zal komen (?)...
Mijn oude laptop ligt al jaren in mijn kast, gezien het feit dat ik een nieuwe en snellere aangekocht heb.
Nou was mijn moeder geinteresseerd in de pc, aangezien die alleen maar Candy Crush speelt en toch verder niets ermee doet.
Maar nu waren er dus 1000den updates en ook werdt er (volgens mij) windows 7 gelijk op geinstaleerd, maar nu staat er dus ook ineens een wachtwoord op.

Ik heb letterlijk 100 mogelijke wachtwoorden ingevoerd, maar niets lijkt te werken en ik kan dus nu niet meer op de laptop komen.
Weet iemand misschien hoe ik dit kan omzeilen of de gehele laptop kan resetten zodat mijn moeder kan Candy Crushen?

Alvast heel erg bedankt!

Met vriendelijke groet,
Stefan.

Het zou ook windows 8 kunnen zijn... ik weet het niet zeker, sorry!

Laatst bewerkt door een moderator:
windows opnieuw installeren vanaf een USB stick?

Google is uw vriend:

Voer de volgende stappen uit om Windows resetten:

Klik in de rechteronderhoek van het aanmeldscherm op het pictogram Aan/Uit.
Terwijl u Shift ingedrukt houdt, klikt u op Opnieuw opstarten.
Klik op Probleem oplossen.
Klik op De pc opnieuw instellen.
Klik op Volgende.
Het systeem start opnieuw op en begint met Voorbereiden op opnieuw instellen van de PC.
In het scherm De pc opnieuw instellen, klikt u op Alleen mijn bestanden verwijderen.
Klik op Opnieuw instellen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
Als je het merk en type van je laptop geeft dan kunnen we achterhalen welk OS erop staat en de toetsencombinatie voor evt. terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
Heb je i.p.v. een wachtwoord de entertoets geprobeerd?
@Chrila
In het scherm De pc opnieuw instellen, klikt u op Alleen mijn bestanden verwijderen.
Klik op Opnieuw instellen.
Dit werkt beslist niet op elke willekeurige laptop. Elk merk heeft afwijkende procedures.

Als je een windows DVD hebt kan je ook een schone installatie doen

@Mik Zjegger: Dat wist ik niet. Ik dacht Windows (7 of 8) is Windows (7 of 8). En dat dit gewoon werkte...

probeer eens in te loggen als andere gebruiker ==> admin, en dan enter zonder paswoord.

Er zijn 100en password reset mogelijkheden. O.a. deze tool die je op CD kunt branden of op USB stick en dan de pc starten vanaf die CD of USB stick en de gelinkte instructies volgen om het wachtwoord te resetten van het account waar het je om gaat.
NB: De CD of USB stick wordt overschreven, dus eerst backups maken als er nog wat nuttigs op staat.

Tijs.

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle antwoorden. Het truckje van shift + opnieuw opstarten werkt wel,
Alleen als ik dan de fabrieksinstellingen wil herstellen heb ik een windows CD nodig, welke ik niet heb
Het gaat hierbij overigens over een Medion - Akoya, heb je hier dan meer aan?

Daarnaast heb ik ook het truckje geprobeerd van Tijs, alleen ik snap de tool niet helemaal.
Ik heb de bestanden gedownload voor de USB en op mijn usb-stick gezet, maar snap niet goed wat ik er nu mee moet.

Zouden jullie mij nogmaals kunnen helpen?
Alvast bedankt!

Groet,
Stefan.

Er staat een gebruikshandleiding bij, namelijk deze
Oftewel (kort samengevat): Je start op van de USB of CD.
Je kiest (geef het juiste nummer in) de partitie waar Windows op staat en druk op Enter
Er komt dan een suggestie waar de wachtwoorden zijn opgeslagen (doorgaans \Windows\System32\Config\Sam), je drukt op Enter om die selectie te bevestigen.
Je krijgt in beeld welke gebruikersnamen er bekend zijn (en de status ervan). Type in de naam van het gebruikersaccount waar je het wachtwoord van wilt resetten en druk op Enter.
Type 1 en druk op Enter om het wachtwoord leeg te maken (dus dat er geen wachtwoord meer op staat, je dus ook geen wachtwoord meer moet intypen als je erop inlogt).
Type q en druk op Enter. Er wordt je daarna gevraagd of je de wijzigingen wilt wegschrijven op de harde schijf. Type y en druk op Enter.
Herstart de PC via de Ctrl-Alt-Del toetscombinatie en zorg ervoor dat niet meer wordt opgestart naar de USB of CD (bijv. door die snel eruit te halen) en kijk of je nu wel weer kunt inloggen met het account, maar nu zónder een wachtwoord (dus het wachtwoord veld leeg te laten).

Tijs.

Sorry, ik snap er vrij weinig van gezien ik niet erg goed ben met computers.
Het eerste stukje waar staat je zegt 'Start op van de usb of cd', ik zou niet weten hoe dit al moet!

Dan haal je er toch even iemand bij die deze instructies wél begrijpt, lijkt mij zo... :rolleyes:

In een notendop (afhankelijk van de BIOS die in die computer zit):
a. Ga in de BIOS instellingen door het indrukken van een toets bij het opstarten van de computer (kijk in het boekje van je pc hoe je daar kunt komen, doorgaans is het de DEL toets, de ESC toets of F10 of F12). Zorg ervoor dat de USB stick al in de computer zit op dat moment.
b. Zet in de Opstart-instellingen (ook wel Boot genoemd) dat de Opstart-volgorde ("Boot sequence") zo staat dat de USB stick als eerste wordt gestart. Sla de instellingen op.
c. De computer herstart dan, en (als de USB stick correct is gemaakt conform de eerder gelinkte instructies) dan zal vanaf de USB stick worden opgestart. Dan gaat het verhaal uit mijn vorige posting spelen over het resetten van het gebruikerswachtwoord.

Tijs.

@StefanSon: Wat is de huidige status?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan