Pc herkend dvd speler en brander niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

fyrox

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Help

Goedendag mensen van het forum. Komt er weer 1 die een probleem heeft met zijn comp. Volgende is het geval:

De PC, detecteert de DVD speler en de CDR-w brander niet meer. Dat kwam van het 1 op het ander. Nuj is dat nog niet het ergste, de installatie van Win XP pro is nu ook nog gecrasht. Blijft continue opstarten, verder niks. Normaal geen probleem. Moest Windows er toch opnieuw opgooien. Jaarlijkse bezigheidje. Maar nu, zonder CD-rom gaat dat moeilijk. Het is heel apart, ik heb ze los gekoppeld reboot erachter aan, weer aangesloten, weer reboot. Ze los van elkaar geprobeerd. Het helpt niet. De beide apparaten blijven op non actief. In Windows kan ik dus ook niks controleren ivm met het hyperactieve Windows XP tje wat alleen wil blijven opstarten.

mvg,

Moi. :thumb:

Is het trouwens mogelijk dat de bestanden wat windows xp nodig heeft om op te starten op een flop te zetten? Zodat wanneer je die flop in de drive hebt dat windows normaal opstart, maar dan niet via de gebruikelijke C, maar via je A drive?

Laatst bewerkt:
Op het eerste gedeelte van je vraag heb ik geen oplossing.
Op je tweede vraag wel www.bootdisk.com

Hey hey Tukker. Nee dat bedoelde ik niet. Op bootdisk.com heb ik gekeken, maar daar vind je disks om te booten en vervolgens een installatie of dergelijks te doen. Ik bedoel gewoon, met een flop je windows booten netzoals het normaal met de C schijf gebeurt. Maar dan met een floppie.. Leek me handig voor als er iets met je boot.ini of dergelijks gebeurt, kun je nog altijd met je flop starten. ;)

Kan het misschien zijn dat je het Blaster virus te pakken hebt?

probeer eens een configuratie van een datum dat alles werkte terug te zetten

Kan het misschien zijn dat je het Blaster virus te pakken hebt?

Weet niet. Kan niet scannen in deze situatie... :rolleyes:

probeer eens een configuratie van een datum dat alles werkte terug te zetten

Gaat dat in Dos? :(

Tnx 4 the reply's :thumb:

voeding drives

Hebben je dvd/cd speler wel voedingsspanning.
Dit kun je makkelijk zien , bij het opstarten zal nl het ledje van de drive even gaan brandden.

Fyrox,
scannen in de veiligemodus kan altijd.
En een opstart flop voor xp ken ik niet, maar als je een goed werkend systeem hebt dan zou ik er een ghost van maken. Als je dan een keer een probleem hebt dan zet je de ghost terug en werk alles weer.

Fyrox,
scannen in de veiligemodus kan altijd.
En een opstart flop voor xp ken ik niet, maar als je een goed werkend systeem hebt dan zou ik er een ghost van maken. Als je dan een keer een probleem hebt dan zet je de ghost terug en werk alles weer.
Voor veilige modus heb je XP nodig, toch? Ik kan hele XP niet in. Even een update-tje:

Heb het voor elkaar gekregen om de CD-rom draaiend te krijgen. Als slave op Idle 1. Kan het zomaar gebeuren dat Idle 2 defect raakt? Geen krom gedrukte pinnetjes kunnen detecteren, maar krijg met geen mogelijkheid de beide apparaten draaiend op Idle 2.

Voor JJB:

Ja, wel voeding spanning, als er een CD in de brander of CD-rom zit dan hoor je hem zelf draaien en zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan