PC herkent één harddisk niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Pc herkent ineens nog maar één van de twee harddisk's, iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Laatst bewerkt:
1) Even computer openmaken en kijken of de kabels allemaal nog goed vastzitten. Eventueel de SATA kabel (als het SATA is) op een andere SATA poort.
2) Daarna PC opstarten in de BIOS. Kijk vervolgens of de disk in de bios herkend wordt. Nee, dan zal hij waarschijnlijk kapot zijn.
3) Ja, dan opnieuw opstarten en kijken of het opgelost is.
4) Niet opgelost?, dan even via configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer - schijfbeheer kijken of je disk erbij staat en of de status healthy is.

Laat dan nog maar even weten wat de uitkomst is.

Niet alleen de sata (ide) kabel controleren (is: er uit en er zorgvuldig weer helemaal in terug steken) maar ook de voedingsspanning. Is mij een keer overkomen...

Zorg wel dat je de stroom stekker uit de computer hebt en daarna de aanknop nog 30seconden hebt ingedrukt dit om je computer te ontladen van stroom. Je zelf ook nog even ontladen voor alle zekerheid door de verwarming een keer vast te houden.

Computer ondertussen nog een probleem er bij, kon geen van de twee geïnstalleerde Windows (xp) meer op. Over één van de installaties een verse heen geïnstalleerd en daar herkent die de beide schijven wel. Als ik ooit de andere installatie nog op kom en het probleem is er nog steeds dan zie ik dan wel weer verder. Had zelf al één en andere kabel gecheckt (misschien niet alle die hier staan vermeld), maar die zullen allemaal wel goed aangesloten zijn dan. Bedankt nog maar weer eens een keer. Doeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan