PC herkent beeldscherm niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnncops

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Halllo allemaal, wanneer ik de mijn pc wil opstarten krijg ik de melding vga dvi kan geen verbinding maken. Kortom ik heb geen beeld. Ik heb het beeldscherm op een andere pc geprobeerd waar hij het gewoon op doet.
Wie weet raad?
Groet Johnn

En een ander scherm op het systeem waar je geen beeld op krijgt werkt ook niet? Of werkt dat wel? (Dat zou vreemd zijn, maar goed). Zo niet kan het eventueel je videokaart zijn die brak is.

Het is een nieuwe pc, deze is van mijn vader geweest die onlangs is overleden.
Videokaart kan het dus niet zijn. Heb je nog een ander suggestie?

Dat is wel heel makkelijk, maar heb je al getest of een ander scherm wel werkt? Anders kan het natuurlijk ook nog de kabel zelfs zijn, maar, omdat het scherm wel werkt op een andere PC valt dat weer af. Aansluiting op de videokaart kan ook gewoon kapot zijn..

Probeer ook even of een ander scherm op deze computer kan worden aangesloten.
Als ook dat beeldscherm het niet doet, kan het zijn dat je videokaart, of onboard videokaart, niet in orde is.

Ik heb het al geprobeerd met een ander beeldscherm, helaas met hetzelfde resultaat.

Hey,

Dan vrees ik dat uw videokaart kapot is. Is het beeldscherm aangesloten op uw videokaart, of uw onboard-videokaart?

Groet,
Mark.

Aangesloten op videokaart, ik heb de kaart eruit gehaald en opnieuw ingedaan. Wanneer ik de pc aanzet krijg ik de melding "geen ingangs signaal" zowel vga als dvi.

Aangesloten op videokaart, ik heb de kaart eruit gehaald en opnieuw ingedaan. Wanneer ik de pc aanzet krijg ik de melding "geen ingangs signaal" zowel vga als dvi.

Hey,

En als u de videokaart eruit laat, en de beeldscherm op uw onboard aansluit? (Als u die heeft)

Groet,
Mark.

Ik heb je suggestie geprobeerd maar ook zonder videokaart en het beeldscherm op de onboard aansluiting krijg ik de melding geen ingangs signaal.

Ik heb je suggestie geprobeerd maar ook zonder videokaart en het beeldscherm op de onboard aansluiting krijg ik de melding geen ingangs signaal.

Dan vrees ik, dat uw moederbord kapot is. U kunt als laatste nog proberen om een andere videokaart er in te doen, om te controleren of de videokaart het dan wel doet. Maar, aangezien het beeldscherm prima in orde is... U heeft ook een beeldscherm geprobeerd met een andere bedrading?

Dat is niet zo mooi, een nieuw moederbord is volgens mijn niet bepaald goedkoop. En ja ik heb ook een dvi kabel geprobeerd, en kreeg dezelfde melding.
Bedankt in ieder geval voor je meedenken en suggestie.

Groet, Johnn

Dat is niet zo mooi, een nieuw moederbord is volgens mijn niet bepaald goedkoop. En ja ik heb ook een dvi kabel geprobeerd, en kreeg dezelfde melding.
Bedankt in ieder geval voor je meedenken en suggestie.

Groet, Johnn

Ik kan natuurlijk niet in uw budget kijken. Wel wil ik u een site aanraden (Ik weet niet zeker of dit mag, ik excuseer als het niet mag.)

Alternate PC Builder -> Moederborden

Ze variëren van 30-200+

Bedankt voor je tip, ik kan me niet voor stellen dat iemand op dit forum moeite heeft met het geven hiervan.

Hallo

"Het is een nieuwe pc, " ---> geen garantie meer ???

"ik de mijn pc ..." bitter weinig info over deze p.c.

Desondanks een poging:

Een defekte , of slechts gedeeltelijk werkende voeding geeft dezelfde symptomen.

Je vermeld niet of de d.v.d. (c.d.) r.o.m. lezer open/dicht gaat.

Werkt de harddisk?? (hoor je deze draaien??)

Branden er indikatieledjes op de systeemkast/keyboard??

Krijg je error beeps v/d b.i.o.s ??

Draait de c.p.u. cooler ??

Peter

Hallo

"Het is een nieuwe pc, " ---> geen garantie meer ???

"ik de mijn pc ..." bitter weinig info over deze p.c.

Desondanks een poging:

Een defekte , of slechts gedeeltelijk werkende voeding geeft dezelfde symptomen.

- Een voeding voor ziet de computer ervan, dat het aan / uit gaat. Zodra men het lampje op het moederbord ziet branden, werkt het. Aangezien de gebruiker niks over andere symptomen zei, was dit het enige probleem.

Je vermeld niet of de d.v.d. (c.d.) r.o.m. lezer open/dicht gaat.

- Dit heeft niks te maken met DVI / VGA aansluiting, of zwart scherm. -

Werkt de harddisk?? (hoor je deze draaien??)

- Maakt niet uit, daar krijgt men niet constant een zwart scherm van. Men komt altijd voorbij de BIOS. (Dit is namelijk niet op de hard disk opgeslagen)

Branden er indikatieledjes op de systeemkast/keyboard??

- Inderdaad, goeie vraag. Had laatst ook een probleem met een videokaart, er tussen uit gehaald, en opeens branden de indicatie ledjes weer. -

Krijg je error beeps v/d b.i.o.s ??

- De beeps zijn van het RAM geheugen (Controle). Deze komen niet uit het BIOS.

Draait de c.p.u. cooler ??

- Als de CPU cooler niet zou draaien, zou de computer gelijk weer af slaan, in verband met oververhitting. -

Peter

Niet bedoeld als belediging! Integendeel, maar ik probeer te voorkomen dat de gebruiker dagen lang met dit probleem blijft zitten. Vat het niet negatief op.. :)

Hoi Peter,
Bedankt voor je reactie, de dvd speler gaat open en dicht, wat de harddisk betreft ik hoor niet veel, er branden lampjes op de kast.
Het gekke is dat ik de kast niet uit kan schakelen, wanneer ik de knop ingedrukt blijf houden gebeurt er niets.
Pas als ik de schakelaar achter op de kast omhaal gaat hij uit.
Er branden geen ledjes op het toetsenbord, ook niet wanneer ik de capslock in druk.
Geen error beeps, de cooler draait wel gewoon.
Kun je hier iets mee?
O en wat de garantie betreft, op de achterkant van de pc zat een zegel. Ik heb de kast opengemaakt waardoor de garantie niet meer van toepassing is.

Groet, Johnn

Laatst bewerkt:
Hallo

"Er branden geen ledjes op het toetsenbord, ook niet wanneer ik de capslock in druk.
Geen error beeps, de cooler draait wel gewoon."

Volgens mij start dit motherboard niet op.

Veel voorkomende fout met deze symptomen is een defekte voeding.(voedingsspanningen te kort)

Probeer eens een ruilvoeding indien je die kunt bemachtigen.

Anders toch proberen om garantie te claimen.

Een nee heb je , een ja kun je krijgen.

Wacht andere reakties af , ik kan ook iets over het hoofd zien.

% gezien is de kans op een defekte voeding veel groter dan een defekt motherboard.(zeker in een p.c. die ooit korrekt heeft gewerkt)

peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan