PC herkent de Harde schijf niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

JZCreations

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2012
Heb sinds enige tijd het probleem dat mijn Windows 7 PC mijn externe harde schijf niet meer herkent Untitled-3.jpg
Weet iemand hoe en of deze schijf nog te redden is want er staat 9 jaar fotoarchief op en nog een berg aan andere bestanden die ik niet kwijt wil.

Als de gegevens op de schijf belangrijk zijn ga dan niet aan de gang met allerlei reparatie tools, maar probeer eerst de gegevens veilig te stellen.
Maak een "image" van de schijf, gebruik hiervoor het Linux programma ddrescue. Met deze image kan worden geexperimenteerd, zonder dat de originele inhoud van de schijf verloren gaat.

Hoe staat de schijf aangegeven in schijfbeheer of onderstaand progje?
http://www.minitool.com/data-recovery-software/power-data-recovery-free.html

Indien "raw" die minitool gebruiken of TestDisk.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_NL
De reserve partitietabel dan terug zetten.

Heb TestDisk gebruikt want Minitool data-recover zou er 578 uur overdoen dat vond ik toch net te ver gaan.
Nu krijg ik na het scannen met TestDisk het volgende te zien maar wat moet of kan ik nu verder doen. Untitled-6.jpg

Als er veel van dit soort meldingen komen is het vaak einde oefening.
Een klein aantal van deze "bad blocks" is misschien te repareren.

Hoe heb je de schijf aan de andere laptop gehangen?
Via zo'n speciale usb apapter zonder externe voeding kan een probleemschijf wel eens (na verloop van tijd) niet goed functioneren/of la meteen niet (mijn eigen ervaring; schijft trekt dat blijkbaar teveel stroom voor de usb poort). In dat soort gevallen had ik meer succes door hem in een desktop te hangen en als normale SATA aan te sluiten. De voeding daarvan heeft veel meer capaciteit.
Probeer dan nog eens of je:
a. de schijf wellicht gewoon via Linux of Win7 kunt benaderen
b. een rescue tool kunt draaien.

PS: 9 jaar fotoarchief ... ik neem aan dat je nog wel minimaal 1 backup hebt, iig eentje van bijna 9 jaar oud alleen de laastste data net niet.. ?

Laatst bewerkt:
Zo de Paasdagen weer voorbij weer even met de harde schijf bezig geweest. Heb een ander tooltje gebruikt maar dan krijg ik de volgende melding Untitled-8.jpg wat nu ? :shocked:

9 jaar foto archief op de schijf en gewoon doorgaan met knutselen.
Heel verstandig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan