Pc herkent DVD brander niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebnam

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Hallo,
Mijn computer herkent mijn DVD brander niet, hij laat hem ook niet zien in Device Manager (apparaatbeheer) in Windows 7. Ik heb een Tsstcorp sh-s223c DVD en heb al een ander SATA kabeltje geprobeerd.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Wordt de dvd-brander wel in de bios gezien? Zo nee, dan is er iets hardwarematigs mis (stroomkabel bijv. niet goed aangesloten).
Wordt ie wel in de BIOS gezien, maar niet in Windows, dan zou ik eens naar het Apparatenbeheer gaan en kijken of de dvd-brander daar te vinden is (onder Dvd-/cd-rom-stations). Staat ie daar wel, druk daar dan eens met de rechtermuisknop op en kies voor Stuurprogramma bijwerken en herstart dan de PC.

In de bios herkent hij hem, maar bij apparaatbeheer herkent hij hem (bij DVD- /cd-rom-stations en onbekende apparaten) niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij werkt nog niet

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed, nog een poging: driver uninstallen, PC uitzetten. PC open maken en DvD-brander loskoppelen (stroom en data-kabel). Dan de PC herstarten. Daarna PC weer uitzetten en de DvD-brander weer aansluiten (de stroom en datakabel goed aandrukken en ook voor alle zekerheid de datat-kabel op het moederbord nog even goed aandrukken) en de PC starten. Dan zou het bericht van Windows moeten komen dat ie een nieuw apparaat herkent. Doet ie dat niet, dan begin ik toch te vermoeden dat de brander kapot is.

Laatst bewerkt:
Helaas werkt hij nog niet, toch best raar, want in mijn Dual Boot met Ubuntu 10.04 werkt hij wel.

Het feit dat ie met Ubuntu wel werkt wijst er toch op dat er met de hardware niets mis is. dan moet het dus wel Windows zijn.
wqellicht dan maar proberen de Windows modulen opnieuw te installeren.

Start windows gewoon op.

Plaats de Windows XP CD-ROM in de CD-ROM speler

Ga naar: Start>Uitvoeren...
Type daar: sfc /scannow (denk aan de spatie tussen sfc en /
Klik: OK

De reparatie begint, en sluit zich na enige tijd zonder verdere mededelingen af

Verwijder de Windows XP CD-ROM

Start de PC opnieuw op.

En nu maar hopen dat de dvd-writer wel herkend wordt.
Zo niet dan weet ik helaas niet meer wat dan te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan