PC herkent geen nieuwe hardware

Status
Niet open voor verdere reacties.

guusjetheflater

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2009
Beste mensen,

Heb mijn vraag net al gesteld in het rubriek: verwisselbare opslagmedia: Nokia N70, Card reader word niet herkent op PC.

Begin te twijfelen of die daar thuis hoort.

Dit is het probleem

ik ben zins 4 jaar een blije eigenaar van een nokia N70 en heb daar nooit problemen mee gehad.
Nu heb ik een voor mij nieuwe (gebruikte) PC en wilde de Nokia er op aansluiten. In eerste instantie ging dat moeilijk maar had een oplossing gevonden, namelijk:

Onder apparaatbeheer vond ik portable device het Nokia apparaat. Rechter muisklik, eigenschappen. Bleek dat het apparaat niet ingeschakeld was. Dat gedaan en ik mocht een dag genieten van mijn N70 op mijn pc. Eergisteren wilde ik een paar bestanden van N70 naar PC laden maar kon vervolgens de bestanden niet openen. Heb vervolgens de nokia software ge deinstaleerd en weer nieuw op de PC gezet. Niets.

Eerst een softe reset en daarna een harde op de telefoon gedaan. Niets. Drijvers van de Nokia cite gedownloade en bla, niets. Met andere woorden wat ik ook doe kom ik maar niet in mijn bestanden.
Het vreemde is dat ik een kaardreader heb die het normaal gewoon moet doen zonder verder iets te hoeven doen. Deze kaardreader ziet de Pc helemaal niet maar de N70 wel alleen kom ik er niet in.

Deze PC heb ik van een vriend gekregen die een partij had opgekocht van scholen gemeenschap. een ander probleem wat ik heb is het volgende, waarvan ik me afvraag of het niet samen hangt.

Het geluid doet het niet. heb vervolgens een geluidskaart ingebouwd naast die die er al inzit. Ook die herkent deze PC niet. Ook hier heb ik al het genen gedaan wat binnen mijn kennis zit en inmiddels de hoop een beetje opgegeven.

Kan het zijn dat je een PC zo kunt instellen dat die niets met andere hardware te maken wil hebben???

Begin dus te vermoeden dat dit met iets iets in de Bios te maken heeft. Heb geen verstand van wat er zich in de bios afspeelt en is dus alle hulp van harte welkom!!! (Bovendien leer ik weer wat door het zelf te doen)

Vriendelijke groeten en nog fijne dagen gewenst.

guusjetheflater

Heb je nokia pcsuite wel geinstalleerd,zoniet moet je dat eerst maar eens proberen.

'PC herkent geen nieuwe hardware'

beste kaelem,

Heb uiteraard de software geherinstalleerd en updatets en alles wat er bij hoort maar nog niets. als je andere suggesties heb hoor ik deze graag,

groeten,

Guusje the flater

Dan zul je nu eerst moeten controleren of je bleutooth wel goed werkt.
tenminste,ik neem aan dat je het draadloos doet.
Zoniet moet je de datakabel maar eens aan je nokia hangen en dan werer verbinding maken.

Dan zul je nu eerst moeten controleren of je wel goed werkt.
tenminste,ik neem aan dat je het draadloos doet.
Zoniet moet je de datakabel maar eens aan je nokia hangen en dan werer verbinding maken.

Heb de bleutooth nog nooit gebruikt maar weet wel hoe hem aan en uit te zetten, word wel eens fraude mee ge pleegt vandaar. Als je mijn beschrijving goed hebt gelezen licht het niet alleen maar aan mijn Nokia maar ook aan andere ecsterne hardware.

Dat is dus ook mijn grote vraaaag!!!

Hoop dat je me een stapje verder kunt brengen,

Groet en goedgaan

Je hebt wel een hoop problemen aan het zien.
Die geluidskaart zal het wel niet doen omdat er een interne geluidskaart inzit.
Wil je de jouwe gebruiken zul je eers in de bios die interne uit moeten zetten.

Ik betwijfel trouwens of je pc wel bleutooth heeft.
Zit er een bleutooth stick in....???

Nee, heb geen stick en denk inderdaad dat die niet standaard op de PC zit.

Van bios heb ik geen kaas gegeten, kun je me een stappenplan beschrijven???

Hoe je die geluidskaart in je bios uit kunt zetten ga ik niet zo even uitleggen.
Elke bios is anders en als jij daar nooit geweest bent moet je eerst maar een wat in google gaan zoeken omtrend het 1 en ander.

Wat je telefoon betreft lijkt het er dan op dat je usb niet lekker functioneerd dat kan ik hier vandaan ook niet zien.
Controleer je usb poorten eens in apparaatbeheer.

Bedankt voor je geduld met een (beetje) leek.

Heb de usb in aparaatbeheer gecontroleerd, meerdere keren. Heb stuur programmam`s gedownload en geherinstalleer, helaas. Vermoedt inderdaad ook dat daar het probleem zit maar kan het niet vinden.

Dat ik niet in de bios kom weet ik wel. Een vriend van me heeft daar al in gekeken maar niets gevonden, Helaas.

Is het een hopeloze zaak want zo voel ik me langzamerhand!!

Ik denk dat je gewoon moet proberen in nokia pc suite een verbinding te maken.
Het heeft gewerkt zeg je dus de usb poort zal gerust wel werken.
Probeer eens wat te spelen met de instellingen van het programma.

Ik weet nog van die tijd dat ik er ook 1 had dat zo gauw als ik die kabel achter in mijn nokia had vastgezet en daarna de usb stekker in de pc deed direct nokia pcsuite opstartte.
Voor de rest zou ik het ook niet weten.

Heb bespeelt tot ik er bij neerviel (m`n vriendin werd er jaloers van)

Kijk wel verder maar in ieder geval bedankt voor je moeiten.

Groeten en een mooi 2010

Kijk eens bij de Nokia Helpdesk.
Misschien kunnen ze je daar verder helpen.
Bertus

Het de nokia site geprobeerd maar ook daar kom ik niet verder. Het probleem is niet alleen dat hij mijn nokia niet herkent. het probleem is dat hij geen enkele vreemde hardware herkent.

Dan rijst de vraag,hoe oud is de PC?
Als het een oudere MB betreft ,kan er wel nokia op staan,maar Niet de latere types.(nieuw), dus.

stel, het bord is 7-8 jaar oud,staat de jouwe er niet in.
Ik las,dat deze uit een partijtje kwam,dus denk ik dat hij vrij oud is.
Wat voor moederbord zit erin? en bios ver.???

Laatst bewerkt:
Zit een pentium 5 in dus dat zou het niet moeten mogen zijn???

Windows XP Service Pack 3: professional

NEE,dat mag het zeker niet zijn.

Kun je het niet eerst op andere pc proberen?
Kom er ook niet uit,jammer ,Guusje.
Bertus

Andere PC geeft geen enkel probleem!!!

In ieder geval bedankt en wens je een goed en gezond nieuwjaar

Heb even gegooglelt.
Tik eens Nokia N 70 op PC installeren.
Scroll dan naar beneken,KPN.

Jij ook.Een goed Nieuwjaar..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug