PC herkent geheugen niet optimaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

sander88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 okt 2005
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb een tijdje geleden een nieuwe computer gekocht. Ik heb nu in totaal 4x 256mb kaarten erin zitten, alleen herkent ie maar 704mb.

Op het moment zit ik wel op de onboard videokaart omdat mijn ati kaart kapot is en nu opgestuurd is, en krijg een nieuwe terug als ze gecontroleerd hebben of ie niet overgeclocked is etc.

Dit is dus (volgens mij) wel een reden waarom ie wat minder geheugen leest maar hij heeft nooit de volledige 1024mb gelezen.

Als iemand enig idee heeft hoe dit kan en wat ik er misschien aan kan doen zou ik dit heel erg fijn vinden.

Alvast bedankt.

Groetjes Sander
 
de videokaart die er nu in zit is maar 64mb de ati die er weer in moet is 256mb
 
waarschijnlijk gaat het missende geheugen naar je videokaart , je videokaart pakt een gedeelte van je ddr af :)
 
Een onboard kaart met 320mb geheugen? dat zou mooi zijn.

Ik vermoed zelf dat 1 latje geheugen niet goed zit of niet is. Normaal zou je 1024 hebben en je hebt er maar 704. Daar zit een verschil van 320mb. Daar haal ik je onboard geheugen af en dan hou je 256mb over
 
Geplaatst door m@rio
Een onboard kaart met 320mb geheugen? dat zou mooi zijn.

Ik vermoed zelf dat 1 latje geheugen niet goed zit of niet is. Normaal zou je 1024 hebben en je hebt er maar 704. Daar zit een verschil van 320mb. Daar haal ik je onboard geheugen af en dan hou je 256mb over

Als er 256 over blijft.. ... dan werkt waarschijnlijk 1 van de modules niet goed.
 
oke bedankt voor jullie reacties gasten, ik ga zal proberen om weer een normale videokaart erin te stoppen om te zien of het dan wat meer wordt, anders ff na laten kijken in de winkel.

bedankt

grtz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan