PC herkent harde schijven niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Potenzia

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2007
Als ik mijn pc opstart krijg ik: Media Failure, check cables, dit zou willen zeggen dat er niet van de harde schijven geladen kan worden, mijn laptop zit nogal gecompliceerd in elkaar, dus heb ik de kabels niet kunnen checken. Ook mijn cd-romstation doet het niet meer, is er nog een andere mogelijkheid om een bootprogramma als BartPE erop te krijgen? Of zijn er nog andere dingen die ik kan doen? Ik wil vooral geen files kwijtraken.

Ik zou graag nu wat kunnen doen zonder iets te moeten kopen, misschien kan ik met mijn externe harde schijf iets doen?

Ik denk dat de melding voor zich spreekt, één of andere kabel zit los.
Misschien een bezoekje brengen aan een reparateur?

NB, je spreekt over een pc en een laptop, ik ga er gemakshalve vanuit dat je laptop dit probleem heeft.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de melding voor zich spreekt, één of andere kabel zit los.
Misschien een bezoekje brengen aan een reparateur?

NB, je spreekt over een pc en een laptop, ik ga er gemakshalve vanuit dat je laptop dit probleem heeft.

Ja laptop,

Maar bestaat er een manier om bv. BartPE op mijn externe harde schijf te zetten en zo wat files te recoveren?

Wanneer er een kabel los zit, of een breuk, en dat is hersteld, hoef je niets te recoveren.

Mijn cd-romstation is ook kapot
Sorry,je hebt dat inderdaad al in je openingspost gezegd.

Ik heb BartPE al eens van een interne hardeschijf gestart,dus dat moet ook van een externe kunnen,lijkt mij.

Zodra ik morgen even tijd heb,zal ik even uitzoeken hoe ik dat ook al weer gedaan heb.

Tenzij iemand je direct kan helpen natuurlijk ;)

Greetz

Ok,maak dan de BartPE cd zoals in de handleiding.

Sluit de externe schijf op de PC aan waar je nu vanaf werkt en zorg dat hij leeg en als NTFS geformatteerd is.
BartPE in de drive en start opnieuw op.

Als je bent opgestart,dan de "file manager" opstarten via Start > Programs > A43 File Manager,om de drive letters van de CDRomdrive en de externe schijf op te zoeken.

Dan de installer via Start > System > BartPE installer v2. opstarten.

Kies 1 voor source pad en enter,vul hier de CDRomdrive-letter in,b.v. X: en enter.
Kies 2 voor target path en enter,vul hier de externedrive-letter in en enter.
Kies 5 en enter.
Kies 1 en enter.

Dit heb ik net getest met een interne hardeschijf,hopelijk werkt het ook met een externedrive.

Greetz

Ok,maak dan de BartPE cd zoals in de handleiding.

Sluit de externe schijf op de PC aan waar je nu vanaf werkt en zorg dat hij leeg en als NTFS geformatteerd is.
BartPE in de drive en start opnieuw op.

Als je bent opgestart,dan de "file manager" opstarten via Start > Programs > A43 File Manager,om de drive letters van de CDRomdrive en de externe schijf op te zoeken.

Dan de installer via Start > System > BartPE installer v2. opstarten.

Kies 1 voor source pad en enter,vul hier de CDRomdrive-letter in,b.v. X: en enter.
Kies 2 voor target path en enter,vul hier de externedrive-letter in en enter.
Kies 5 en enter.
Kies 1 en enter.

Dit heb ik net getest met een interne hardeschijf,hopelijk werkt het ook met een externedrive.

Greetz
Is er geen enkele mogelijkheid waarbij ik de schijf niet moet formatteren? :confused:
Bedankt in elk geval

Hoe groot is de schijf en hoeveel ruimte is er over.

Heb je een usbstick?

Ben nog even aan het testen met Austrumi,een LiveCD die ook van de USB-stick gestart kan worden.

Heb je al een gekeken,of je in het bios "IDE HDD AUTO DETECTION" kunt draaien?

De USB-stick die je hebt,is groot genoeg en mocht het lukken de data te saven,heb je dan al bedacht hoe je daarna de Laptop weer draaiend krijgt?

Greetz

Haal hier Austrumi even op.

ftp://austrumi.ru.lv/
Directe download.
ftp://austrumi.ru.lv/austrumi-1.4.4.3.iso

Je weet hoe een iso te branden?Als image of beeldbestand,dus niet de iso slepen.

Start Austrumi op en enter.

1.Taal instelling > Ïstatiejumi > Valodas > Engels.

2.Monitor instelling > Settings > Screen resolution.

3.System Tools > Install to USB.

4.Bestanden verplaatsen > System Tools > emelFM2.

Werkwijze emelFM2:

Linker scherm,

Klik dubbel op mnt/
klik dubbel op de HDD van de laptop,waarschijnlijk hda1

Rechter scherm,

Klik dubbel op ../
klik dubbel op mnt/
klik dubbel op de schijf,waarop je de bestanden wilt saven.
Selecteer bestand en kies copy.

Hopelijk wordt de externeschijf herkent.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan