pc herkent hardeschijf niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bianc22

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
een vriend zijn pc werkt niet meer,krijgt alleen nog maar in dos de a schijf,in bios zie je nergens meer de harde schijf staan.
hij heeft altijd met 98 gedraaid toen xp pro erop gezet,
maar omdat deze te zwaar was er weer afgehaald,
daarna windows home xp erop gezet en toen craste de pc en krijg hem niet meer aan de praat.
wat kan ik hem aanraden te doen?

alvast bedankt bianca

Controlleer ff of alle kabels van de harddisk vastzitten, misschien zijn die per ongelukt losgeschoten ofzo.

Ow ja, als Win XP professional te zwaar is zou ik ook geen XP home proberen, want dat is even zwaar. Ik zou als ik jouw was dan toch maar weer kiezen voor 98, werkt opzich hardstikke goed, beter dan ME ofzo.

Je kunt hem aanraden iemand erbij te halen die er verstand van heeft (geintje).

Maar kun je meer info geven over het systeem wat hij gebruikt.

retor pc start niet

hallo robbert alles is goed aangesloten en hij wil ook terug naar 98 maar dan moet de pc wel de harde schijf herkennen
gr bianca

retor pc start niet

hallo will -well hij draait op een ibm system heeft daar ook een recovery cd van maar niets werkt alleen de a chijf wordt herkend kan dus ook geen cd draaien
gr bianca

[edit] ik denk dat je een NTFS systeem hebt...die win98 bootflop ziet die idd niet...maar zou wel in je bios moeten staan [/edit]

Laatst bewerkt:
Heeft je vriend bij de installatie van XP niet toevallig gekozen voor NTFS in plaats van FAT32
Dan ziet de installatiedisk van windows 98 hem sowieso niet

In het BIOS zou die dan wel moeten staan

Met een windows98 opstarten en dan kijken of format C: werkt.

Tenminste als je C: wilt formateren.

Geplaatst door JBS
Met een windows98 opstarten en dan kijken of format C: werkt.

Tenminste als je C: wilt formateren.

Als hij in het Bios niet gezien wordt, werkt format C ook niet. Want hij kan C niet vinden.

Geplaatst door Tanja1968

Als hij in het Bios niet gezien wordt, werkt format C ook niet. Want hij kan C niet vinden.
ook al wordt ie wel gezien...als het ntfs is, vindt ie C ook niet :)

pc start nier retour

hallo tanja
kan jij mij helpen hoe mijn pc de harde schijf weer herkent
gr bianca

Je kunt ook de harde schijf nog aan aan andere pc hangen en kijken of die hem wel ziet. Als die hem dan wel ziet ligt het aan iets anders.

Je zei zelf al dat hij crashte,dus misschien is hij echt kapot.

Als het een oude pc is (wat mij dus lijkt) heb je kans dat je in het bios eerst "hard disk detectie"moet doen. (heet in ieder bios anders)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan