Pc herkent hdd niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

koelkast17

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Berichten
224
Goede avond helpmij!

Ik heb sinds vandaag een raar probleem met me pc.

Het begon allemaal dat me zusje haar pc in een bootloop zat en dus bleef rebooten. Dit geprobeed the verhelpen door alles er opnieuw in de drukken, schoongemaakt en bios gereset, did holp helaas niets, Dus toen heb ik maar beslooten om de Hdd aan mij pc te drukken. Nadat gedaan te hebben boote mijn pc normaal, Alleen het laden duurde wat lang.
Maar toen ik de hdd wilde scannen met mijn virusscanner ( Panda 2013) Kon ik de hdd niet vinden ondanks dat deze wel draaide. Ik heb hierna me pc weer uitgedaan, En de hdd los gekoppeld.

Hierna was ik vanplan om gewoon me eigen pc te booten en een reddings schijf te maken voor de pc. maar hier kreeg ik een error, Dat de hdd niet toegankelijk was en dus windows niet kon booten, of ik moet de cd er in doen. Ik heb de cd er ingedaan een boot fix gedaan. hier kon die wel een windows vinden maar op een onbekende locatie.

de fix uitgevoerd en de pc gereboot, Dit heeft echter ook niet geholpen gewoon weer zelfde fout. Toen maar even in de bios gekeeken Hier kom ik tot me verbazing dat me hele hdd ( WD 2Tb) er gewoon niet tussen staat. Deze schijf is verdeelt in 2 paritites en ze staan er alle 2 niet op, Dus heb ik geprobeerd om van sata aansluiting te wisselen, Dit werkte echter ook niet, Hierdoor verdween 1 van me andere schijfen,

hierna liep windows de heletijd vast tijden opstarten van cd, Besloten om even internet er uit te trekken, Nu boot hij wel van cd maar als ik nu van af de cd cmd promp op start en typ het volgende:

HTML:
diskpart

list disk

Krijg ik het volgende:
Schf 0 -online - 465 GB(Groote) - 1024 KB (vrij)
Schf 1 -online - 1863 GB(Groote) - 1024KB (vrij)
" 2 offline
" 3 offline
" 4 offline
" 5 offline
" 6 Onlin- 3813 MB (Groot) - 0B(Vrij)

ik ben op het moment bezig met het maken van een reddingschijg met panda, Maar ik heb geen idee wat ik moet doen als dit niet werkt,
Ik kan nog proberen alle sata aansluitingen even om te gooien.

Alvast bedankt!
 
Dit is de error die ik krijg als ik er geen cd of iets derlijks in heb, En alles zit aangsloten zoals het zat voor ik de hdd van me zusje aansloot.

20130611_194737[1].jpg
 
mm ik zou mar eens helemaal je pc leeg halen en nieuwe windows erop en dan ff je hdd er goed indrukken en de sata kabel ff in een andere proberen

dat heb ik ook gehad gewoon nieuwe windows en sata kabel in een andere sata gaatje doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mm ik zou mar eens helemaal je pc leeg halen en nieuwe windows erop en dan ff je hdd er goed indrukken en de sata kabel ff in een andere proberen

Ja daar heb ik even aagedacht maar me pc leeghalen heeft vrij weinig zin als ik me os hdd niet eens kan vinden. Of als boot instellen.


OT: Ik heb nu alle andere hdd's los gehaalt en me raid cabel( me speciale schijf voor steam games en me backup schijf) Nu boot windows wel. Het enige wat nog aangesloten zit (Via sata) is me 2tb hdd en me cdrom speler.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan