pc herkent niet adapter USB 2.0 waarop AVerTV Hybrid ExpressCard 34 mm is aangesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

hauer

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2001
Aangezien de nieuwe laptop met Windows 7 geen aansluiting heeft voor mijn AVerTV Hybrid ExpressCard 34 mm heb ik een adapter USB 2.0 to Express Card 34 mm/54 mm aangeschaft.
Hoewel het lampje van de ExpressCard brandt lijkt de pc de TV-card niet te kunnen vinden.
Wat kan daarvan de oorzaak zijn?

ja, ik heb de drivers geïnstalleerd
Het probleem zit hem volgens mij in het feit dat de pc niet reageert als ik de adapter met de TV-kaart in een USB-poort stop

Zou ook zomaar kunnen dat er te weinig stroom uit die USB poort komt.

Als je van iemand een USB hub (met eigen voeding!) kunt lenen en je die tussen je laptop en die USB-to-Expresscard zet zou je eens kunnen kijken of ik daarin gelijk heb.

Klopt dat inderdaad, dan zou je kunnen gaan kijken naar welke USB poorten de volledige 500 mA beschikbaar stellen en kijken wat er gebeurt als je daar die USB-to-Expresscard op aansluit óf je kunt een usb verloop kopen die zijn stroom vanaf 2 USB poorten betrekt (zoals deze, maar dan liefst een eenvoudiger/goedkopere).
Het kan in ieder geval geen kwaad eens uit te zoeken wat elke USB poort aan stroom kan leveren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik mijn vraag ook voorgelegd aan de fabrikant van de USB adapter; hieronder hun antwoord:
Eine "AVerTV Hybrid ExpressCard " kommuniziert über die PCI Express Schnittstelle.
Aus diesem Grund ist unserer USB 2.0 Adapter => Express Card 34 / 54 mm "61575" inkompatibel mit Ihre Karte.
Unser Adapter kommuniziert über die USB-Schnittstelle.

Mit freundlichen Grüßen
Frank Sange

Delock Kundenbetreuung

Nu ik weet dat de USB-adapter niet compatible is met de AVerTV Hybrid ExpressCard is mijn vraag of iemand nog een suggestie heeft hoe ik mijn TV ExpressCard 34 mm toch nog zou kunnen gebruiken op mijn nieuwe laptop zonder expresscard-poort......

Zie dat de fabrikant wellicht een fout maakte in zijn bericht: Zij hebben het over PCI-E aansluiting van de AverTV (te vinden in pc's), maar die AverTV heeft een Expresscard aansluiting (te vinden in laptops).

Zie mijn eerste posting wat je evt. nog kunt proberen [dus de suggestie dat mogelijk te weinig voeding vanuit de USB poorten van de laptop worden geleverd.]

Tijs.

Beste Tijs,
Dank voor je reactie!
Ik heb inderdaad nog gekeken naar een USB-hub met voeding, maar vond 11 euro te duur, zeker gezien het feit dat een nieuwe TV-USB-stick maar 25 euro kost.
Inmiddels heb ik de adapter teruggestuurd naar Centralpoint.nl ivm de reactie van de fabrikant.
Het zal dus wel een andere TV-kaart worden.
Met vriendelijke groet,
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan