PC herkent partities niet goed en wordt traag?

Status
Niet open voor verdere reacties.

The Magician

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2002
Hallo,

Ik zit al een tijd met het volgende probleem:

Ik had eerst alleen een 40 gig IBM deskstar 60GXP 7200RPM, en dat ging prima. Tot die vol was....Ik heb toen een Maxtor Diamondmax plus 9 60 gig 7200RPM erbij gekocht. en toen ging het fout :confused:

Er zijn 2 problemen:

1. de snelheid van mijn pc is ontzettend achteruit gegaan. Voor de meest simpele dingen pruttelt hij zich een ongeluk.

2. Hij zet de partities verkeert neer. Mijn pc zit er als volgt uit:

C: IBM schijf
D: Maxtor schijf
E: IBM schijf
F: IBM schijf
G: IBM schijf

Zoals je kunt zien, is het heel raar dat hij de maxtor op mijn D zet. Volgens mij is er hier iets erg mis. Ik heb de IBM als master en de Maxtor als slave, dus dat meot goed zijn. Waar ik zelf aan zit te denken is de aansluitvolgorde. Ik heb namelijk de Maxtor als "eerste" op de kabel, en daarna de IBM. Ik heb dit al geprobeerd om te draaien, maar dit leidt tot allerlei vage fouten en een onstabiel systeem.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

The Magician

Je kan ook niet zomaar een 2e schijf toevoegen. Als je op je eerste schijf meerdere partitie's hebt gooi je inderdaad de drivelettervolgorde door elkaar als je op de 2e schijf een primaire partitie aanmaakt, een primaire partitie op een tweede schijf krijgt namelijk altijd de driveletter D:

Maak in plaats van een primaire partitie alleen maar secundaire partitie's aan, dan gaat het wel goed.

mooi, ik ga het binnenkort even proberen. Ik moet eerst die 60 gig ergens tijdelijk laten :confused: :eek:

Staat die schijf helemaal vol dan? Anders zou je er een extra partitie bij kunnen maken (met partition magic) en dan de boel daarop zetten. Vervolgens de actieve partitie vervangen voor een normale en dan weer alles terug zetten...

nope dat werkt niet, de 60 gig is helemaal vol :cool: Ik ga maar ff wat cd's inslaan :rolleyes:

hey, ik heb hem met partitionmagic omgezet naar logische partitie, en alle problemen zijn opgelost :thumb: :thumb:

Heel erg bedankt!

The Magician

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan