PC herkent SSD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuincyC

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2014
Hey,

Ik heb net een nieuwe Samsung 840 evo 120gb SSD gekocht maar de computer wilt hem niet herkennen.
Het ligt niet aan de SATA kabel en ik heb de nieuwste bios firmware.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Hoi,

Welkom op Helpmij .nl

Denk als je je moederbord even meld dat we je beter kan helpen.

In schijfbeheer kijken en indelen, er staan nog geen geformatteerde partities op.

Met de Samsung clone software konen kan ook.

Of indien je een nieuwe installatie gaat doen, de ssd alleen aansluiten, opstarten met de windows DVD en dan de schijf indelen.

Bedoel je dat de BIOS de SSD niet herkent of dat je in Windows Verkenner (of in de setup van Windows) de SSD niet terug ziet?

Graag wat meer duidelijkheid zoals de exacte systeemspecificaties (lees deze uit met Speccy).

Maar de computer herkent hem niet, hij staan niet tussen de schijven bij het formateren en van de samsung software krijg ik ook een melding dat er geen ssd is gevonden

Hoi,

In de bios staat daar hahci? staat deze dan aan of uit staan hij moet volgens mij aan staan

Maakt niet uit of de controller op ahci of ide modus staat.

Vroeg of je in schijfbeheer de schijf had ingedeeld en als hij daar niet staat in de bios kijken, was al gevraagd maar geen antwoord op gezien.

Start, zoeken, diskmgmt.msc en openen als admin gedaan?

Hoi,

Mijn ervaring is anders maar zal wel aan mij leggen. maar lees weinig meer van de ts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan