PC herkent TV niet via VGA kabel. Laptop herkent de TV wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theaumes

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Beste lezer,

Ik zit al een tijdje met een probleem. Mijn PC herkent mijn TV niet als extra beeldscherm, maar mijn laptop doet dat wel. Ik gebruik dezelfde kabel om ze aan te sluiten. Mijn laptop is een HP G62 en mijn video kaart van mijn pc is een ATI Radeon HD 4800 series.

Heeft iemand een idee waarom mijn tv wel als extern beeldscherm gebruikt kan worden bij mijn laptop maar niet bij mijn pc?

Alvast bedankt!

Sluit de boel aan en druk dan de Windows + P in en kies daar de optie die je wil. Dit kan dupliceren zijn of alleen op projector afhankelijk wat je wil.
Heb je overigens geen HDMI uitgang op je videokaart ?

Als ik het beeldscherm probeer te dupliceren of uit te breiden dan gebeurt er niks. De computer geeft ook niks aan dat er een extra beeldscherm wordt gedetecteerd : /

Ik heb wel een hdmi uitgang op mijn kaart, maar het zou ook via VGA moeten lukken toch? Geen HDMI kabel bij de hand.

En hoe loop ik bij de CCC mijn beeldscherm eigenschappen na?

Thanks!

Of de TV daar bij gezet kan worden, b.v. door te kijken of hij is uitgeschakeld, wij kunnen niet zien wat er bij jou in staat.

Ok. Hoe kan ik dat doen? Is CCC een programma die ik moet installeren? Kunnen jullie mij er door heen loodsen? :)

Ok, ik heb even gechecked. Kende de afkorting CCC niet, maar in ieder geval. Als ik bij Desktops & Display kijk, dan geeft hij 4 icoontjes onder aan.
Hiervan is er maar één gedetecteerd, namelijk mijn monitor. De andere zijn: CRT, analog (disabled) / TV (disabled) / CV analog (disabled).

Verder als dit kom ik niet.

Bedankt!

Catalyst Control Center en bij beeldschermeigenschappen kijken of bij de 2e de tv staat, zo ja kun je hem via rechtermuisklik inschakelen.

Er staat wel "TV", maar ik kan dan alleen mijn bureaublad dupliceren of extenden, zodra ik dat doe gebeurd er verder niks op de tv. De TV staat op het goede kanaal btw. :)

Zal toch freubelen worden of een HDMI kabel aanschaffen als het niet wil via VGA.
Of een verloop van DVI naar vga gebruikt die niet werkt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan