Pc herstart 3 keer voor windows start

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jens1986

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jul 2011
Hallo iedereen,

Ik heb sinds gisteren mijn nieuwe pc en er doet zich 1 probleem voor :(
Vooraleer windows opstart , herstart mijn pc zich 3 keer zelf :s
Ik heb al gezocht en het zou een "gekend probleem" zoude te zijn met mijn moederbord namelijk de ASUS P8Z68 DELUXE.

Zijn er hier soms mensen die dit ook voorgehad hebben?
En de oplossing ervoor weten :P

Hier de volledige setup van mijn pc:

-ASUS P8Z68 DELUXE DDR3 SOCKET 1155 INTEL® Z68
-INTEL CORE I5 2500K 32NM 4 CORES 4 THREADS 3.3GHZ ~ 5.7GHZ ( THEORETISCH MAX ) 6MB LGA 1155 BOXED
-CORSAIR CMZ16GX3M4A1600C9 16GB KIT (4X4GB) 1600MHZ DDR3 VENGEANCE SERIES
-GIGABYTE GV-R699D5-4GD 4096MB GDDR5 PCI EXPRESS AMD RADEON HD 6990
-OCZ VTX3-25SAT3-120G 120GB VERTEX 3 SATAIII (6GB) MLC
-SAMSUNG HD103SJ 1000GB (1TB) 32MB SATA300 7200RPM SPINPOINT F3

MVG
Jens

Misschien een probleem met de voeding? Indien het een gekochte computer is zal ik terug gaan naar de leverancier.
Anders controlleer de instellingen in de Bios en kijk, of hetzelfde aanwezig is als wat je erin hebt gezet. Soms kan je de BIOS ook alle reeds opgeslagen apparaten laten vergeten, dat heet encryptisch zoiets als reset ECSD data of zo.

Dag Lutz,

De pc hebben we zelf gemonteerd , ook de voeding was nieuw.
Het probleem moet ik gaan zoeken bij het MOBO, ik heb al enkele posts gelezen van mensen met dit serie van MOBO en ook hetzelfde probleem met het meermaals heropstarten voor windows zelf begint te laden.
Op mijn MOBO staat een TPU switch, een soort van standaard OC switch bij sommige mensen komt dit probleem voor als ze deze aanzetten maar bij mij staat die switch op de MOBO uitgeschakeld dus ik snap het zeker niet :( en bij de meeste mensen gaat hem om 2 keer heropstarten maar de mijn doet het al 3 zelfs tot 4 keer :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan