pc herstart niet, beeld blijft zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcovg

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Berichten
205
Hallo,

ik heb in januari een pc gekocht en daar werk en speel ik dagelijks games op. Dit werkte altijd prima tot mijn video kaart onder bepaalde omstandigheden kuren begon te vertonen. Als ik uit een game alt tab naar Windows, werd vermoedelijk Windows areo theme te zwaar en sprong alles op zwart ( 2 schermen. ) t geluid van Skype e.d. Was gewoon goed hoorbaar.

na het indrukken van de reset knop gaan er wat fans draaien ( maar zachter dan daarvoor ). En hoor ik hardeschijven / cd spelers draaien. Maar geen beeld.

als ik een half uur ( om en nabij ) wacht. Kan ik de pc aan zetten.. Gaan de fans direct heel hard draaien en start de pc verder netjes op zoals normaal.

nu had ik na een avond een reden de pc te herstarten maar hetzelfde probleem deed zich voor. Wederom geen beeld wel fans maar te rustig.

heeft iemand tips opmerkingen of suggesties? Ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
ik zou ten eerste de pc eens openmaken en meteen eens kijken of er niet teveel opgehoopt stof aanwezig is. En even schoonmaken natuurlijk.
 
Beste Zjegger,

Allereerst hartelijk dank voor uw reactie! En het nemen van de moeite om je in mijn case te verdiepen!

Ik heb onlangs de pc open gemaakt om te pc te ontstoffen na de eerste keer dat ik het incident ervaarde. Er zaten veel katten haren in de behuizing vlak voor de ventilator van de video kaart. Verder was er een dun laagje stof aanwezig. Na het verwijderen van de stof en het in elkaar sleutelen van de pc startte hij prima maar direct na het belasten van de video kaart men een spelletje ( waar hij technisch gezien geen bezwaar tegen mag hebben ) ( ATI radeon 6850 HD zo uit me hoofd.. Op league of legends ) het beeld uit.

Graag hoor ik hier jou visie op. Bij voorbaat dank!
 
Het enige wat ik kan bedenken in dit geval is dat de fan v.d. videokaart niet meer draait.
Met fans is het n.l. zo dat je ze moet vasthouden als je ze schoonmaakt anders kunnen ze stuk gaan.
Controleer ff of die fan van de kaart nog draait. Gewoon ff met open kast.
 
Laatst bewerkt:
En om dat te toetsen zou je even naar je temperaturen moeten kijken ;)

Overigens: post eens je specificaties van je volledige systeem.
 
@kipje
bij deze mijn specifikaties:

MS-Tech MS-N750-Val 750W ATX
Samsung 16x/48x SATA / bulk / zwart
BEH Enermax Volcanus 0 Watt / zwart
Biostar AM3 TA870U3+ S/GLan/DDR3/R/ATX
Samsung SH222AB 22x SATA / bulk / zwart
240GB OCZ Vertex 2 Extended 2,5" SATA Retail
6850 AMD HIS HD 6850 Fan 2x DVI/HDMI/GDDR5 1024MB
AM3 AMD Phenom2 X6 1100T 125W 3.30GHz / BOX
4096MB DDR3/1600 Corsair XMS CL8 KIT

Ik heb dr ook nog een geluidskaartje laten bijzetten.

De temperatuur heb ik al eerder gemeten met GPU SHARK. ik zet het nu net aan en hij geeft nu aan: "55.5 C ( min 55.0 C max 56.5 C )". Ik heb bij eerdere metingen ietsje hoger gezeten. ( ik durf t niet zeker te zeggen ) maar mijn hoogste resultaat is bij mijn weten 80 C geweest. ( en over t algemeen altijd onder de 70 graden Celcuis ).

@Mik Zjegger,

Ik neem aan dat je bedoeld dat de fan niet meer zou draaien na zo'n herstart? ipv nooit? Om kattenharen te vermijden zet ik mijn pc donderdag open ( dan ben ik met de pc van huis ). Dan zal ik de fans in de gaten houden.

Beide hartelijk dank voor de moeite zover!
 
Ik heb afgelopen week de kast open gelaten op verzoek van Mik, En de pc leek het probleem minder makkelijk te triggeren. desondanks is het me gelukt het probleem te simuleren. De pc viel in de zelfde casus uit en bij het herstarten draaide de betreffende video kaart fan wel maar gewoon weer rustig.. er is een duidelijk verschil hoorbaar van voor het herstarten tot na t herstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan