pc herstart telkens na paar seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

pantah

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Beste forummers, ik heb hier een pc staan die enige tijd ongebruikt is geweest. Ik heb hem een jaar of wat geleden gekocht, ter plaatse getest, alles in orde. Nu had ik eindelijk tijd gevonden om deze pc eens te installeren (jawel, na een jaar:o) maar als ik nu op de startknop druk, begint de ventilator van de processor te draaien, even later volgt deze van de voeding en dan valt hij terug uit om dan spontaan vanzelf opnieuw op te starten en dit blijft maar doorgaan tot ik bij wijze van spreken, de stop uittrek. Op het scherm verschijnt niks omdat er gewoon nog de tijd niet is om het scherm te laten opstarten vanuit stand-by. Ik verdacht de startknop ervan te blijven hangen omdat ik geen klikje hoorde bij het indrukken. Ik heb dat even uiteen gehaald en de plastic knop zelf zat idd niet echt vrij. Dat is dus opnieuw in orde en het contactje klikt netjes, maar hetzelfde fenomeen blijft. Iemand een idee? Ik zeg het: bij afhaling werkte de pc perfect en heeft sedertdien nog niet opnieuw gedraaid. Help aub...

Laatst bewerkt:
Ik ben al een stap verder, maar nog niet aan de meet. Heb de bios-batt verwijderd, RAM-kaarten verwijderd en alles terug gemonteerd. Nu start hij op, maar ik kom automatisch in het scherm terecht om in veilige modus te kunnen opstarten. Eerst heb ik 'windows normaal starten' geselecteerd en het bootscherm van windows verscheen, maar na een goeie seconde (die blauwe blokjes zijn nog niet halverwege het balkje) kom ik weer bij het startscherm terecht en moet ik opnieuw gaan kiezen. Terug vast in een cirkel dus, maar de cirkel is toch al wat groter. vlak na het indrukken van de startknop, hoor ik twee bios-biepjes. Starten in veilige modus of opstarten met laatstwerkende config of wat dan ook, geeft telkens hetzelfde resultaat.

Wat kan ik nu proberen? Mss nog even vermelden: toetsenbord is nieuw, evenals de muis, voor zover dit terzake zou doen?
Vlak voor ik de pc ben gaan halen, heeft hij hem nog geformatteerd en toen werkte hij zeker, want hij heeft er voor mij dan nog enkele programma's ingeladen.

hi

Nauw aan het toestenbord en muis moet he niet liggen, maar als ik het zo lees heb je de rest knop al gefix.
je zou zeggen dat het daar aan ligt he.

Laatst bewerkt:
Hoi !

2 korte beeps: geheugenfout (AMI-bios), of kleine fout, door F11 wordt de start-up voortgezet (Award-bios)

In elk geval plaatsing van de geheugen-modules bekijken ,we alle verbindingen in de kast nalopen.

Greetz,

Harry.

Bedankt voor jullie antwoorden. Intussen is het nog verergerd want nu doet opeens de cpu-fan het ook niet meer. Ik heb hem op een externe bron getest en hij werkt nochtans dus het ligt aan wss aan de sturing vanuit het moederbord. Ik heb me maar meteen een ander moederbord besteld. Eens gemonteerd, laat ik weten wat het resultaat is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan