PC Herstart tijdens gamen met SLI

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertel

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo allemaal!

Wanneer ik game met SLI ingeschakeld start mijn PC soms uit zichzelf opnieuw op zonder een BSOD.
Wanneer hij opnieuw opstart word het scherm zwart, en gaan de fans eventjes harder draaien.
Het gebeurd alleen wanneer SLI ingeschakeld is. Als het uitgeschakeld is, is er geen enkel probleem.

Dit probleem heb ik eerder nooit gehad, en ik gebruik precies dezelfde setup nu ongeveer een jaar.
Hij start niet bij elke game uit zichzelf opnieuw op, maar bij deze titel bijvoorbeeld wel: Call of Duty Black Ops 3.
Ik had een tijdje geleden ook wel is gehad dat alleen het scherm zwart werd, maar de PC herstartte niet uit zichzelf

Setup:

CPU: Intel i7 4770K
GPU: GTX 780 2x
PSU: Antec 750 watt
RAM: Kingston DDR4 16GB

DxDiag: Bekijk bijlage DxDiag.txt

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken is dat een temperatuurkwestie. Of het moederbord of de processor of het RAM-geheugen of de videokaart wordt dan nét even te warm. Dat betekent zoveel als dat uw koeling niet langer optimaal is. Hoogst waarschijnlijk draait een ventilator niet meer. U zult de systeemkast moeten openen om te zien wat er precies aan de hand is. En met wat geluk heeft u voldoende aan de stofzuiger of aan wat perslucht om de boel weer vlot te trekken. Zo niet, dan gewoon de mankerende ventilator vervangen. Je kunt de fan ook schoonmaken met een wattenstaafje. De stofzuiger moet je mee uitkijken. Te grote kracht vaak.

Bedankt voor de reactie! Ben er al met de stofzuiger door geweest, maar zal er voor de zekerheid wel een keer met de compressor doorheen gaan.
Het valt me trouwens wel op dat het probleem steeds vaker voorkomt nu. Zal het ook iets te maken kunnen dat mijn PSU zijn beste tijd heeft gehad?

Hoi,

waarom denk je dat het in de psu zit heb je daar aanwijzingen voor en ik zie dat je win 10 draait(tenminste in die sectie geplaatst) voor die tijd niet die problemen?

Net met de compressor erdoor geweest, en het probleem lijkt nu toch verholpen te zijn!
Er kwam alsnog een hoop stof uit, wat er met de stofzuiger niet uit te krijgen is.
Wel vreemd want ik heb inderdaad wel de temp gemeten met "CPUID HWMonitor," en de GPU temp kwam nooit boven de 95 graden.
Misschien dat iets anders te heet werd? Maar het werkt weer. Hartelijk bedankt voor alle snelle reacties!

Ja heb net gemeten, en hij word nu max 80 graden. Is wel een stuk beter nu ja :)

Hoi,

misschien even melden welk onderdeel 80 graden wordt en kijk een met deze wat zegt die.
Vind het ook nog vrij hoog

Ja ik was iets te vroeg probleem is er toch nog, :( maar het duurde dit keer wel langer dan eerder. De GPU wordt 80 graden.
Ik zal nu eens testen met het programma wat je voorstelde.

Dit zijn temperaturen op idle: Screenshot_3.png
EDIT: Dit zijn temperaturen tijdens gamen: Screenshot_7.png

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je hebt er twee gpu"s dus ik zou het eerst dan 1 voor 1 proberen heb je dat alvast uitgesloten hoe warm wordt de processor?

edit:Zijn op zixh geen slechte temps maar nu tijdens het gamen?

Laatst bewerkt:
Net de CPU in de gaten gehouden die werd maximaal 65 graden, maar schommelde wel veel.
Ik kan het wel proberen om de GPU's er apart in te doen, maar als ik alleen SLI uitzet is het probleem er ook niet

Hoi,

Nog geen antwoord op de win 10 vraag gehad.
En in antwoord 6 worden twee programmaatjes geopppert daar al eens mee gekeken?

Laatst bewerkt:
Ach sorry heb ik overheen gelezen. Windows 10 had ik ook toen ik het probleem nog niet had.
Ik zal nu naar die twee programma's kijken

Deze meldingen geeft die in Windows event viewer wanneer de PC reboot : Screenshot_4.png Screenshot_5.png
Moet ik dat andere programma laten draaien terwijl de PC een keer uit zichzelf reboot?

Heb nu trouwens drie potjes Black Ops achter elkaar gedaan zonder problemen.
Dus het heeft waarschijnlijk wel me de temperatuur te maken, wat jullie ook al zeiden.
De kast die ik heb is een Antec Twelvehundred. Die heeft wel aardig wat fans, maar is al best oud

EDIT: Heb net Rise of the Tomb Raider gespeeld, wat wel een zwaar spel is voor de GPU. Na ongeveer drie kwartier rebootte hij weer.
Dit keer kwamen er ook gekleurde vierkanten over het scherm voordat die rebootte.

EDIT: Heb net deze fan gekocht voor op de side panel: Antec TriCool 120mm. Komt morgen binnen laat wel even weten wat de temperaturen dan zijn.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan