Pc home Geluids probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doeversoft

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
230
oke heb dus Home edition 2002 op de Pc geinstaleert maar de computer pakt de Geluids hardware niet als ik bijv. via BUREAU-ACCESSOIRES naar Volume regeling ga krijg ik de foutmelding: Er zijn geen actieve mixerapparaten beschikbaar open het confi. scherm als u de mixerapparaten wilt installeren klik op Printers en anderen Hardware toevoegen.
meschien moet ik ergens en Driver ofzo Downloaden

de toepassing word nu afgeslooten

( sorry voor mijn spelling).
( Licht niet aan moederbord er draait ook XP PROF op deze doet het prima met het geluid)
 
Ik neem aan dat je je systeem op moet starten met een dual-boot? En ik neem ook aan dat je XP Pro op de C-schijf hebt geinstalleerd?

Kijk in XP Pro bij Start, Configuratiescherm, Geluid en audioapparaten wat er op het tabblad Audio staat ingevuld onder Geluid afspelen en onder Geluid opnemen.
Herstart de PC, maar nu in XP Home en kijk op dezelfde plaatsen wat daar staat ingevuld.
Als er niets staat, of de teksten zijn grijs, "niet actief", ga dan naar Systeem, Hardware, Apparaatbeheer.
Wat staat er als je op het "plusje" klikt naast Besturing voor geluid, video en spelletjes? Komt daar de naam voor die je in XP Pro bij Audio hebt zien staan?
Staat er een rood of geel icoontje voor?
Of staat er op een andere plaats in Apparaatbeheer een geel vraagteken: Overige apparaten, Multimediacontroller? (Of zo iets?)
Afhankelijk van je bevindingen kunnen we verder kijken.
 
Laatst bewerkt:
Probleem verholpen

het probleem is inmiddels al verhoolpen moest een driver installeren.
maar alsnog bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan