Pc in de gaten houden binnen netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Hallo,

Ik ben beheerder binnen een bedrijf. Nu vermoedt mijn leidinggevende dat iemand mogelijk bedrijfsgegevens steelt. De vraag is of ik dat in de gaten kan houden.

Wat kan ik hier t best voor gebruiken? En ik weet dat er ook software is om toetsaanslagen bij te houden zodat je weet wat iemand typt. Wat voor software is dat?

Alvast heel erg bedankt!!

De software heet een keylogger.

Maar er is slecht nieuws. Dit is illegaal en kan jou persoonlijk in grote juridische problemen brengen. Stel aan je baas voor om eerst contact op te nemen met een advocaat en justitie en van daaruit verder. Klinkt zwaar, maar dit soort dingen moet je goed (en snel) voorbereiden, anders bereik je je doel niet. Doe je het niet goed dan kan dat tegen jou en je baas werken.

Ik heb eerder en vaker met dit bijltje moeten hakken en kan je wel wat tips geven. Deze zijn echter niet geschikt om op deze lokatie te delen. PM me maar als je meer wilt weten.

Je kan network lookout administrator gebruiken hiermee kan je precies zien wat elke pc aan het doen is. @RogerS ik dacht dat Hardwarekeyloggers wel legaal waren ?

De keyloggers op zich wel. Een werkgever die zijn medewerkers bespied is daarentgen niet legaal bezig. En aangezien je als beheerder de illegale handelingen uitvoert zou je ook verantwoordelijk kunnen worden gehouden.

Oh vandaar ja ik had al zoiets gelezen. Dank voor het ophelderen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan