pc in de gaten houden via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

stykurgh

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2009
hallo,
ten eerste ik weet niet of deze vraag hier helemaal goed staat..
zie ik vanzelf xD

mijn vraag:
ik heb een netwerk van 3 pc's nou wil ik via mijn pc een van die 2 andere pc's in de gaten houden. kijken wat er gebeurd en gedaan is welke websites worden bezocht etc.

mijn pc heeft vista de pc die ik wil bekijken xp.

nou is mijn vraag hoe moet dit, en welke software heb ik nodig. en kan dit zo dat die andere persoon er niks van weet.

mvg
michel

Beetje huiverig wordt ik ervan zodra ergens staat 'controleren wat op een computer gebeurt' maar zal vast aan mijn eigen motivaties liggen :p

Je moet dan denken aan keyloggers om te zien wat persoon doet op de werkplek. Je maakt dan wel enorme inbreuk op iemands privacy.

Als het voor de kids is, er zijn een aantal freeware programma's, cybercop zelf is volgens mij betaald.

Het gemakkelijkst is als je een linuxrouter als proxy/firewall hebt draaien. Je hebt verschillende modules die duidelijk en eenvoudig aangeven welke sites zijn bezocht. Tevens voor msn chats bijhouden. Heb er zelf ook eens mee geknoeit voor mn eigen LAN.

ik heb een kpn experia box. daar wil het niet mee volgens mij.
maar welke proggramma's? en die moet je dan zeker op die pc van die persoon zetten?

Verplichte lectuur over het waarom en waarom niet van keyloggers is te vinden op
http://www.security.nl/forum/i/77953/

daar ergens staan ook verwijzingen naar een aantal van die programma's.
+ de tip om gewoon de persoon aan te spreken over wat hij/zij doet op een computer.

bedankt, maar dat gaat meer over keyloggers, ik wil eigenlijk gewoon een proggramma. weet u misschien een? die gratis is?

en de persoon aanspreken heeft niet zo veel zin.

en hoe werken die keyloggers precies?
werken die ook op pc's die niet in het netwerk zitten?

Laatst bewerkt:
Je klinkt niet als een volwassene, en volgens mij probeer jij juist je ouders, zusjes of broertjes in de gaten te houden... Ik stel voor om niet verder op deze vraag in te gaan, wat jullie?

ik ben ook geen volwassene, maar me moeder heeft gevraagd of ik mijn zus in de gaten kan houden.

Lijkt me niet dat jouw moeder jouw zus haar privacy laat schenden door haar broer, jij.

moet jij wete, is wel zo maar goed als je niet wil helpen prima maar ga niet zo dom doen. geef dan gewoon geen reactie en laat mensen die wel willen helpen reacties geven.

mvg
michel

Je bent een kind dat andere kinderen, of zelfs volwassenen, in de gaten wil houden.
Dat mag niet.

En je hebt het over één zus, maar in je introductie-post staat dat het om twéé PCs gaat... :confused:

ja.. gewoon mijn pc en twee andere, maar ik hoef maar 1 pc in de gaten te houden. en waarom mag dat niet, hebben we op school ook dat mag dan zeker ook niet.

mvg
michel

Jawel! Daar hebben je ouders voor getekend, en jij ook.
Ik heb je vraag gerapporteerd en we zullen het oordeel van de moderator bekijken. ;)

Hier werkt Helpmij niet aan mee.

Wij kunnen niet controleren of het wel zo is dat je moeder jouw gevraagd heeft om je zusje haar computer, zonder dat ze dat zelf weet, in de gaten te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan