PC in domain

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

Forumleiding
Hoofdbeheerder
Lid geworden
20 nov 2012
Mensen,

Ik heb een server met Windows server 2008 standaard. daarnaast heb ik een werkstation (WS) met Windows 7 professional. Dit WS wil ik in mijn domain hangen maar dan krijg ik een foutmelding dus toen dacht ik dan ga ik eerst prberen te pingen naar mijn server maar dan krijg ik algemene fout wie kan een oplossing aandragen? Ik zet de gegevens hieronder: (de machines zijn in VMWare workstation 8 gemaakt)

server gegevens:
  • IP-adres: 192.168.1.1
  • subnetmask 255.255.255.0
  • DNS: 192.168.1.1
  • Default Gateway: leeg
  • DHCP scope 192.168.2.10 tot 192.168.2.20

Gegevens werkstation:
  • IP-adres: 192.168.2.11
  • subnetmask: 255.255.255.0
  • Defaullt gateway: leeg
  • DNS: 192.168.1.1

Dit is helemaal FOUT.
Je zet het werkstation en de server in 2 gescheiden ip-netwerken, en er zit géén gateway/router tussen die 2 netwerken. Oftewel: Het werkstation kan de server nooit bereiken.

Waarom zet je beiden niet in 1 ip-netwerk? Dus DHCP scope die uitdeelt in de 192.168.1.10 t/m 192.168.1.20 reeks??

Tijs.

Dan moet er inderdaad een router tussen ik heb daar even niet bij nagedacht. Ik ga het proberen.

Waarom zou je er een router tussen zetten? Zo te zien krijgt het werkstation wel gewoon via DHCP zijn ip-instellingen DUS de server en werkstation bevinden zich op dezelfde (virtuele) switch.

Ik blijf bij mijn tip om gewoon zowel de server als de werkstation(s) beiden hetzelfde ip-netwerk te laten gebruiken. Vergeet niet dat als je de werkstations en server op verschillende switches zet en er een router tussen zet, dat die DHCP-aanvragen moet doorlaten vanaf het werkstation netwerk naar de (DHCP-)server! Dat is niet standaard op routers!
Bovendien zul je in de DHCP scope moeten aanpassen, zodat de werkstations het LAN ip-adres van de router aan hun kant als standaardgateway krijgen toegewezen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb ze in hetzelfde netwerk maar krijg nog steeds dezelfde fout.

Ok, je hebt de DHCP range aangepast aan het 192.168.1.x netwerk? Heb je daarna wel op het werkstation de LAN-verbinding even uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld?
[Of in een "Als Administrator uitvoeren" CMD.exe venster ipconfig /release en daarna ipconfig /renew gedaan?]

Ik vermoed dat de originele DHCP-lease nog in werking is, en (dus) het werkstation nog op het 192.168.2.x netwerk zit!

Tijs.

Bovenstaande heb ik gedaan! Heb mijn server ook even opnieuw gestart en toen werkte het wel!

Dank voor de geboden hulp.

Graag gedaan.

Wil je nog even de vraag als opgelost aangeven? Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan