Pc in netwerk vraagt om wachtwoord !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 nov 2001
Berichten
2.402
Even een vraagje (waar doe je dat ook anders als hier:D :D )

Ik heb een XP machine en een Win2000 machine via een router aan elkaar hangen.....
Nu kan ik met de Win2000 machine ongehinderd de gedeelde mappen op de XP machine bekijken en veranderen, maar andersom van de XP naar de 2000 computer wordt er in een keer om een wachtwoord en inlognaam gevraagd !!??:8-0: :confused:

Terwijl de Win2000 machine gewoon opstart en dus ook niet met een inlognaam of wachtwoord komt :confused:

Kan ik dit oplossen ???

TIA :thumb:

Remy
 
Zorg dat je op beide pc's met hetzelfde account inlogt. Maak dit zonodig op de windows 2000 pc aan.
 
Heeft met de gast accounts te maken.

Standaard staan die in 2000 uit.

Schakel ze op beiden PC's in en je kunt, met beperkte rechten, inloggen op mekaars PC.

Het beste is de methode van Hangmat. Op die manier kun je rechten toewijzen.
Schakel in dit geval de gastaccounts uit.
 
Ik heb op beide pc's administrator rechten en ben ook als zodanig ingelogd....

Krijg het niet voor elkaar...:(
Het vreemde is wel dat als ik een andere map op de c-schijf van de 2000 pc op delen zet, dat ik die wel zie en kan benaderen :rolleyes: :8-0:

Ik krijg op de een of andere manier dus niet rechtstreeks de C-schijf gedeeld op de Win 2000 pc.
Vanaf de Win2000 PC de XP benaderen levert totaal geen problemen op !
 
Zie ik het woord "gastaccount" in jouw bericht voorkomen :)?

Het beste is de methode van Hangmat. Op die manier kun je rechten toewijzen.
Schakel in dit geval de gastaccounts uit.

Probeer dat eens.
 
Geplaatst door Remy
Ik heb op beide pc's administrator rechten en ben ook als zodanig ingelogd....


Zorg ervoor dat je op beide pc's met hetzelfde account bent ingelogd. Log je op de ene pc in als Remy, log dan op de andere pc ook in als Remy.
 
Hoe moet ik dan inloggen, ik krijg helemaal geen inlog scherm...... mijn XP start gewoon door naar het welkom scherm en daarna het bureaublad.

De Win 2000 machine gaat ook automatisch door naar het bureaublad :eek:
 
Geplaatst door Remy
Hoe moet ik dan inloggen, ik krijg helemaal geen inlog scherm...... mijn XP start gewoon door naar het welkom scherm en daarna het bureaublad.

De Win 2000 machine gaat ook automatisch door naar het bureaublad :eek:

Onder welk account?
 
Als beheerder ben ik aangemeld als het goed is...:rolleyes:

Maar is het ook niet vreemd dat ik wel een andere map kan benaderen als ik deze deel, dus bijv. PC2/spelletjes....
 
Nee, ik vraag WELK account, niet WAT voor een account :).

Echt als Administrator? (=naam van account)
 
op de xp pc wordt ik aangemeld met mijn echte!! naam - René - Of bedoel je dit niet ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan