lamedudese
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 sep 2010
Hallo,
Sinds twee dagen is mijn pc ontzettend traag. Opstarten gaat prima, maar zodra ik een map of een internetpagina open kan het wel tot een minuut duren. Games laadt hij helemaal niet meer.
Dit zijn mijn specs:
•700 Watt Cooler Master voeding
•Intel Core i5-3570K 3.40 GHz
•Asus Moederbord P8H77-V LE
•7.1 Geluidskaart
•Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600
•1000 GB SataIII Hardeschijf
•Nvidia GTX 1060 6GB
Ik heb in taakbeheer bij prestaties gekeken naar geheugen- en processorgebruik.

Daar is de 1e screenshot van. De tweede is van het testprogramma HDD sentinel, aangezien een vriend me erop wees dat het daar aan kan liggen.
Nu ziet die test van HDD sentinel er niet zo goed uit. Het spreekt over een resterende levensduur van mijn harde schijf van 5 dagen. Loos alarm, of betrouwbaar programma?
Is de traagheid van mijn pc hieraan te wijten? Moet ik zsm mijn harde schijf vervangen? Of kan iets anders de oorzaak zijn? Een virus?
Alvast bedankt.
Sinds twee dagen is mijn pc ontzettend traag. Opstarten gaat prima, maar zodra ik een map of een internetpagina open kan het wel tot een minuut duren. Games laadt hij helemaal niet meer.
Dit zijn mijn specs:
•700 Watt Cooler Master voeding
•Intel Core i5-3570K 3.40 GHz
•Asus Moederbord P8H77-V LE
•7.1 Geluidskaart
•Corsair Vengeance 8GB DDR3-1600
•1000 GB SataIII Hardeschijf
•Nvidia GTX 1060 6GB
Ik heb in taakbeheer bij prestaties gekeken naar geheugen- en processorgebruik.

Daar is de 1e screenshot van. De tweede is van het testprogramma HDD sentinel, aangezien een vriend me erop wees dat het daar aan kan liggen.
Nu ziet die test van HDD sentinel er niet zo goed uit. Het spreekt over een resterende levensduur van mijn harde schijf van 5 dagen. Loos alarm, of betrouwbaar programma?
Is de traagheid van mijn pc hieraan te wijten? Moet ik zsm mijn harde schijf vervangen? Of kan iets anders de oorzaak zijn? Een virus?
Alvast bedankt.