PC ineens trager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alpha7

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
Berichten
41
Mijn pc is ineens trager geworden en als ik met de cursor over het scherm beweeg blijft hij steeds hangen alsof er een programma openstaat wat heel veel geheugen gebruikt.

Ik heb AVG anti virus en heb sinds gisteren Spybot laten scannen, maar het is nog niet opgelost.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Mvg.
 
Kijk even bij je processen in Taakbeheer wat er veel gebruikt. Die kun je dan eventueel sluiten, of als je er niet zeker van bent wat het is hier vertellen.
 
Volgens mij moet je zoals Fab300 zegt even kijk naar je taakbeheer en de programma's dan sluiten. Maar anders kan je ook "computer" rechtermuisklik "eigenschappen". Daarna ga je naar geadvanceerde instellingen klik daarna op Prestaties instellingen. Daarna op tabblad geavanceerd, nu op wijzigen en vink "wisselbestandsgrootte voor alle stations.........." uit. Vanonder zie je je een 4 cijfergetal en typ dat in die 2 lege vakjes. Pas op !!! typ niet je volldege schijfgrootte. want die zal wel meer dan 4 getallen zijn. Zo dit maakt je pc al (beetje) sneller. Avg vetraagt je pc niet. Het word zelfs aangeraden voor trage pc's net zoals Avast. Je kan ook alle onnoidge programma's en bestanden verwijderen. Scan anders eens met MalwareBytes als je echt zeker wilt zijn of je geen virussen hebt. Het gratis tenzij je naar de PRO-versie wilt gaan. Maar de gewone is meer dan voldoende.
 
Vreemd dat alle processen draaien met onbekende gebruiker. Ook vreemd dat de processen csrss.exe, nvvsrv.exe, en winlogon.exe, geen beschrijving hebben.
nvvsrv.exe is van nvidia, en de andere 2 zijn windows processen.
 
Hoi Alpha7,

is dit ook het geval in veilige modus ? of alleen in normale modus. als het ook in de veilige modus is kan je uitsluiten dat het ligt aan AV software e.d.
Ik zou dus even proberen in de veilige modus op te starten.
 
en is er sinds kort iets verandert
of is dit een nieuwe pc of updates/nieuwe programma's want dan kan dit het gevolg zijn hier van
 
donwload Malware bytes antimalware en update het eerste en daarna scan je pc er is mee , ben zeker van dat MBAM ergens iets gaat vinden!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan