pc instaleert drivers van acer fabrikant niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

redbull22

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
77
beste,


ik heb een probleem met een travel mate 5760 acer ik heb op deze laptop nieuwe windows 7 gezet maar nu kan ik geen verbinding maken mat internet niet via kabel of draadloos ik heb de lan drivers op acer support allemaal geprobeerd en deze pakt hij niet

het moederbord is bav50_hr (cpu1)
versie v1.18 intel

hoe kan ik hier voor anders drivers vinden die wel werken

merci al vast
 
Op de website van Acer kan je alle drivers vinden die je nodig hebt. Daar heb je natuurlijk niets aan als je geen internet hebt. OF als je een andere pc nog hebt (je zit immers hier) dan via die pc naar de website van Acer, zoek je model en typenummer op en download de drivers.
Normaal gesproken krijg je een cd mee met alle drivers van het moederbord, als je die nog hebt, die uiteraard gebruiken.

En....Acer heeft een recoverypartitie waarmee je dus Windows naar fabrieksinstellingen kan brengen. Heb je die dan niet gebruikt om Windows opnieuw te installeren? Heb je een andere Windows 7 gebruikt dan op de laptop stond?
 
Ik heb die drivers op stick gezet enzo pproberen installeren maar dat doet hij niet laptop had geen recovery meer hij is al 2 jaar en is al veel gecrasht door de mensen hun eigen schuld maar als ik er internet op krijg is hij klaar
 
Bestaan er voor deze laptop wel Windows7 drivers ?

Welke Windows versie stond er oorspronkelijk op deze laptop ? Wanneer er oorspronkelijk Windows8 op stond kan het zo maar zijn dat de W7 drivers helemaal niet bestaan.
 
Oorspronkelijk stond er ook win 7 op

Bestaan er voor deze laptop wel Windows7 drivers ?

Welke Windows versie stond er oorspronkelijk op deze laptop ? Wanneer er oorspronkelijk Windows8 op stond kan het zo maar zijn dat de W7 drivers helemaal niet bestaan.
 
al 2 jaar? :shocked:
Pas 2 jaar denk ik dat je bedoeld.

Maar goed, vanuit de fabriek staat er natuurlijk een Windows op. Misschien wel een OEM versie die dus bij de laptop hoort. En heb je aan 32 bit of 64 bit gedacht?
Heb je wel de juiste versie?
Zou het dan niet zo kunnen zijn dat je daar dan de mist mee ingaat wat betreft drivers?

Ik weet dat eigenlijk niet meer want in Linux heb je daar geen last van. Dus mijn kennis over Windows is al behoorlijk aan het slinken.

Even gezocht, maar ik vind deze website: http://www.notebook-driver.com/nl/acer/acer-travelmate-5760g-notebook-windows-driver-utility/
Ik zou zeggen, probeer het eens opnieuw om die .exe downloadbestanden op een stick te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn meerdere modellen met dit serienr, heb je de juiste geselecteerd?
Vergeet niet in alle gevallen als eerste de chipsetdrivers te installeren en dan eerst te rebooten. De kans is groot dat andere drivers dan niet willen installeren omdat de hardware niet gevonden wordt.
Fijn is ook te weten of het gaat om een 32 of 64bit windows 7
 
Er zijn meerdere modellen met dit serienr, heb je de juiste geselecteerd?
Vergeet niet in alle gevallen als eerste de chipsetdrivers te installeren en dan eerst te rebooten. De kans is groot dat andere drivers dan niet willen installeren omdat de hardware niet gevonden wordt.
Fijn is ook te weten of het gaat om een 32 of 64bit windows 7

ik heb alle drivers geprobeerd eerst de chipset en dan de rest maar krijg nix er van geinstalleers ik pak ze uit met winzip en start de laptop terug op en zo maar nix van de controllers is geinstaleert
 
Je pakt het uit en daar zie je dan een .exe bestand staan. Daar klik je op en dan moet dat gaan installeren.
Wat gebeurt er en wat gebeurt er niet? Krijg je meldingen of wat?

En waar heb je ze vandaan, heb je de link bekeken die ik je gaf met de drivers. Heb je ze daarvan gedownload en proberen te installeren.
Heb je de juiste gepakt, dus voor de 32 bit.

Herstarten doe je pas als je alle drivers hebt geinstalleerd. Anders blijf je aan de gang. ;)
 
Zo, om iedereen hier even op de hoogte te brengen: Ik heb rebull22 even geholpen via Teamviewer & de chat. Hij wist blijkbaar niet dat je de drivers moest downloaden, uit moest pakken (je download ze als zip) en ze vervolgens moest installeren via het setup.exe bestand. Eigenlijk gewoon de standaardprocedure zoals hier ook geopperd, maar het probleem is dus inmiddels opgelost.
 
Zo, om iedereen hier op de hoogte te brengen ;): hij heeft ze wel degelijk gedownload
Ik heb die drivers op stick gezet
schreef hij en zelfs uitgepakt.

Maar ja, dan moet je inderdaad die .exe bestanden nog aanklikken en installeren. Zoals er dus werd gezegd hier.

@redbull22, fijn dat het is opgelost. Zo weet je nu hoe je in het vervolg drivers installeert. Het is niet zo moeilijk maar het is ook een kwestie van goed lezen van de oplossingen/antwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan