PC installeert windows Vista niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter JB86
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JB86

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2005
Hallo,

Ik heb van de week mijn nieuwe PC in elkaar gebouwd met de volgende onderdelen:
MSI P45D3 Platinum
Intel Core 2 Quad Q9550 (C1) 2.83 GHz, 1333 MHz, 12 MB, Boxed
OCZ Memory Platinum 4 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 2
Asus GeForce GTX 275 896 MB
Corsair HX620 620 Watt, 24 Pins
Arctic Freezer 7 Pro
WD Caviar Black 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Sony Optiarc AD-7240S S-ATA, Bulk, Zwart
Sharkoon System Fan Midrange 140 Mm

Vervolgens wilde ik Windows Vista Business 32 bit installeren, maar dit lukt niet. Tijdens het laden loopt deze steeds vast. Dan weer bij het laden van de witte balk in het begin, dan weer het laden van de groene balk (dit zie je erna). Het daadwerkelijke installatiemenu krijg je niet te zien, alleen het laden, waarna deze vastloopt.

Ik heb de volgende onderdelen vervangen door onderdelen van mijn oude pc die gewoon werken:
Videokaart, Voeding en Harde Schijf. Maar steeds hetzelfde probleem.

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit zou kunnen oplossen?
Alvast bedankt!!!

Is niet de CD kapot beschadigt van je Windows Vista?

Anders even andere versie ergens vandaan plukken. Liefst een x64 versie zodat je de volle 4 Gig kan gebruiken.

Ik heb meerdere versies van Vista geprobeerd en zelfs een Windows XP-cd, maar deze geven allemaal hetzelfde probleem.
Wanneer ik de installatie-dvd's in mijn oude PC doe laadt de installatie probleemloos.

Oke, lijstje van Hardware dat al "vervangen is door oude hardware":

- Hardeschijf
- Videokaart (Heeft hier eigenlijk niks mee te maken)
- Voeding.

Kan je is proberen om Linux te installeren? Gewoon even om te testen of die het wel doet. Anders dan krijg ik sterke vermoedens naar je moederbord.

Ik heb geen Linux-CD liggen en weet ook niet waar ik deze vandaan moet halen.

Ook heb ik maar zoveel mogelijk van mijn oude PC-onderdelen uitgeprobeerd in de pc om deze zo uit te kunnen sluiten als veroorzaker van de problemen.

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download < Daar kan je Ubuntu weg halen.

Als ik jou was zou ik even 8.04 downloaden. Want 9.04 installeerde hier prima, maar na het 1e keer opstarten werkte de muis en toetsenbord niet.

Wat betreft de hardware, zou je daar even een lijstje van willen maken (Die van mij dus even afmaken).

Ik installeer liever geen Linux, want hier ben ik totaal niet in thuis.

Het moederbord zal ik in mijn achterhoofd houden, maar wacht nog even op meerdere reacties of er nog andere mogelijke veroorzakers kunnen zijn en misschien wel oplossingen.

iig bedankt voor de zeer snelle reactie (Y)

Geen probleem. Het installeren van Linux zat het meer in of die installatie wil starten. Wat je er daarna mee doet, daar kies je helemaal zelf voor.

http://www.ubuntu.com/getubuntu/download < Daar kan je Ubuntu weg halen.

Als ik jou was zou ik even 8.04 downloaden. Want 9.04 installeerde hier prima, maar na het 1e keer opstarten werkte de muis en toetsenbord niet.

Wat betreft de hardware, zou je daar even een lijstje van willen maken (Die van mij dus even afmaken).

deze moet je niet instaleren kan je zo van cd proberen.
enigste wat je moet weten is dat je de eerste optie kiest uit het opstart menu,
en dat je rechtsboven kunt afsluiten als hij geladen is.

De hardware die ik heb getest zijn alleen de 3 die bovengenoemd zijn.
Voor de rest heb ik geen hardware die ik zou kunnen vervangen, omdat het een oudere AMD-pc is en dit een Intel-pc is.

deze moet je niet instaleren kan je zo van cd proberen.
enigste wat je moet weten is dat je de eerste optie kiest uit het opstart menu,
en dat je rechtsboven kunt afsluiten als hij geladen is.

Weet ik. Maar als hij via de Live CD opstart weten we nog niks. Dan wordt infeite gewoon Linux geladen. Alleen dan zonder te installeren. En we willen juist weten of het tijdens de installatie vast loopt of niet.

Suggestie;
Draai de snelheid van het geheugen terug in het BIOS.
Raar maar Waar:
Verwijder 's 1 geheugenbankje alleen ter controle.

Laatst bewerkt:
Weet ik. Maar als hij via de Live CD opstart weten we nog niks. Dan wordt infeite gewoon Linux geladen. Alleen dan zonder te installeren. En we willen juist weten of het tijdens de installatie vast loopt of niet.

als booten al niet gaat van de cd kan het ook aan iets anders liggen.

Heb je de dvd speler ook al eens vervangen (had ik ook toen ik een nieuwe kocht)

Hieronder heb ik nog even volledig op een rijtje gezet op welke manieren er is proberen de installatie te kunnen doen:
- Andere videokaart erin gestopt
- Andere voeding
- Andere Harde schijf
- Booten met 1 strip geheugen i.p.v. met 2, zo zijn beide strips getest
- Een harde schijf aangesloten waar windows vista al op was geinstalleerd en prima werkte op een andere pc
- Verschillende windows Vista installatie cd's geprobeerd, ook windows XP

Hoi !

Bios al ingesteld op "Failsafe Defaults" of "Default Settings" o.i.d. ?

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan