Pc/iPhone geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDB14

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2010
Ik heb het gevoel dat mijn boxen zachter gaan als ik ze aansluit via mijn iPhone en dan op volume vol zet, dan dat ik ze aansluit via mijn PC.
Is dit ook zo? en hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat ik ze wél harder kan krijgen op mn iphone?:d

EDIT:
is het misschien ook een optie om er een klein versterkertje tussen te zetten? van ong. €10,-

Laatst bewerkt:
hebben je boxen een ingebouwde versterker/moet je ze aansluiten op het stopcontact?

jepp, aangesloten op netstroom, gaat nu om een Creative P380, maar wordt een Logitech Z623

Het kan dus zo zijn dat een Iphone een lager uitgangsvolume heeft dan je pcuitgang ...

daar dacht ik dus ook al aan, maar wist het niet zeker.
is het dan mogelijk om met een soort van kleine versterker het geluid uitgangsvermogen weer op te krikken?
dus van m'n iphone naar de versterker, naar de boxen

als het goed is maakt het uitgangsvermogen van je iphone niet/minimaal uit, omdat je boxen al een ingebouwde versterker hebben.

zie de startpost :Ik heb het gevoel dat mijn boxen zachter gaan als ik ze aansluit via mijn iPhone en dan op volume vol zet, dan dat ik ze aansluit via mijn PC.

Eén en er maakt daadwerkelijk wel wat uit als de uitgang iets zachter is, de versterker in de boxen kan alleen het geluid x-maal versterken.
voorbeeldje: Stel: Uitgangsspanning=0,45 volt, versterking = 10 keer, eindspanning speaker = 4, 5 volt
Uitgangsspanning=0,4 volt, versterking = 10 keer, eindspanning speaker = 4 Volt
Zoals je ziet is er daadwerkelijk een verschil, al is het slechts een halve volt, je zou het kunnen horen ... en dat is dus iets wat de TS denkt te horen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan