PC is besmet

Status
Niet open voor verdere reacties.

freedom

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2006
Hoi

Mijn vader zijn pc is besmet en ik weet niet hoe ik het moet oplossen. Ik had Panda Internet Security eraf gehaald (omdat er iets mis was) en probeerde het opnieuw te installeren, maar dat lukt gewoon niet meer.

Ik kan zelfs google niet openen, dan verschijnt de melding "Internet Explorer Warning - visiting this website may harm your computer" enz..

Wat kan of moet ik nu doen?

groet,
freedom

als er niet veel belangrijks opstaat gewoon clean install van windows.

Ik ben bang dat mijn vader dat niet zo prettig zou vinden, maar als verder niets mogelijk is moet het maar. Ik ben hier ook niet zo goed in eerlijk gezegd.

Mijn pc raakt bijna nooit besmet want ik let goed op waar ik klik, maar mijn vader doet soms maar wat denk ik :D

Tja, meestal is het met kinderen die de zaak verknallen ;)

Opstarten in veilige modus, belangrijke bestanden overzetten (zoals outlook mail, documenten etc. etc.) en dan een clean install, is ie meteen sneller en je bent er in de regel sneller mee klaar dan alles eruit filteren.

Weet je zeker dat je met een virus bent besmet?
Ga naar veilige modus met netwerkondersteuning en kies op internet een online virusscanner.
Ook MBAM kan daarna nog uitkomst bieden; Werkt ook in de Veilige modus.
Verder kan ook een uitdraai van het programma Hijackthis en die uitdraai dan plaatsen op een forum nog helpen.
Lijkt me de moeite van proberen waard voor een nieuwe install.

volgende keer zone alarm gebruiken, en als virus scanner avg free.
dan heb je je computer helemaal beveiligd gratis

Installeer eens Malwarebytes laat je de computter scannen is een heel fijn programma, als je dat hebt gedaan dan installeer je eens avg free en laat je die de hele computer scannen!
Als je in veilige modus wilt komen moet je F8 bij het opstarten doen.
Ik hoop voor je dat dit helpt.

Weet je zeker dat je met een virus bent besmet?
ik denk het wel want ik kon geen internetsites openen, alleen een bepaalde anti virus site verscheen steeds automatisch, maar ik kon dus niet naar andere sites zoals google.

maar bedankt voor alle antwoorden in ieder geval, ik zal het één en ander proberen morgen.. de veilige modus, wat gek dat ik die optie helelmaal vergeten was.. zo kan ik waarschijnlijk toch internet toegang krijgen.

Laatst bewerkt:
Ik kan zelfs via de "veilige modus met netwerktoegang" geen internettoegang krijgen om online scanners etc. te downloaden?

Laatst bewerkt:
ik heb Panda weten te installeren maar kan niet scannen, ik denk dat een clean install noodzakelijk is... nu even de documenten kopiëren naar een CD of USB stick.. ik neem aan dat dit eenvoudig is. Ik gebruik zelf geen USB sticks enz..

Laatst bewerkt:
Op een usb stick zetten is gewoon kopieren en plakken.
Hep je als malwarebytes geprobeert.
Heb je lege cd want zet dan malwarebytes op een cd en dan installeer je hem via de cd

Vreemd genoeg kon ik de documenten niet op een cd zetten, ik dacht toch echt dat je hiervoor geen brandprogramma nodig had (heb al jaren niets gebrand).

En zonder toegang tot internet kan ik niet veel doen, maar ik zal proberen wat je zegt.. malwarebytes downloaden en dan op een cd zetten op mijn eigen pc. Ik denk dat het niet zal werken, want Panda installeerde ik ook via een cd en toch kon ik niet scannen door die virussen denk ik.

Laatst bewerkt:
nu word ik helemaal gek want ik krijg de CD niet meer uit mijn PC. Hoe kan dat nou??

EDIT: na erg lang wachten heb ik de cd er toch uitgekregen, ik snap het niet, vroeger deden mijn computers niet zo raar. Ik heb alleen maar malwarebytes gedownload en gekopiëerd op een CD.. hoe kan dit zo lang duren en bleef de CD zo lang "haken" ??

Ik moet iets fout gedaan hebben, misschien moet ik maar op computerles ofzo want ik ben kennelijk veel dingen vergeten of niet op de hoogte van de vernieuwingen.

Ok, ik heb malwarebytes op de pc van mijn vader geinstalleerd via een CD-R, maar kan dit programma ook niet scannen/openen zoals verwacht! Er zit niets anders op dan een clean install.

Ja het beste is nu gewoon windows op nieuw er op te zetten,je ben wel dan alles kwijt.
en met de cd dat snap ik ook niet?

als je de bestanden op cd zet zou ik wel effen kijken of er geen virus in een van de bestanden zitten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan