PC is dood!

Status
Niet open voor verdere reacties.

the cable guy

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2001
BEste mensen,

Tot mijn verbazing doet mijn pc ineens helemaal niets meer. Gisterenavond deed alles het nog en toen ik hem net wilde opstarten geen enkel teken van leven.

Ik heb al een andere stekker/stoptcontact geprobeerd.
Er brand een geel lampje op mijn moederbord.

Wat kan het zijn?? wie kan mij helpen??

Mzzl,
Pim

Hmm, je hebt dus niets vooraf gemerkt,
Het kan vele oorzaken hebben maar heb je bv al de schakelaar gecontrolleerd,
Heb dit zelf ooit gehad bij een computer een schakelaar die helemaal zwart zag langs binnen door het vele starten van de computer gewoon een nieuwe schakelaar erop en klaar.
Ik denk aan zo'n probleem omdat de voeding blijkbaar toch wel stroom levert

Bedankt voor je reactie.

Ik heb net gekeken naar de schakelaar en die ziet er goed uit. Heb zelfs de schakelaar van de resetknop op de poweraansluiting van het meoderbord gezet. En toen deed hij het ook niet.

Iemand anders een idee?

Dit las ik:

Een lampje op het moederbord, bij de aansluiting van de USB poorten… Een lampje? Een lampje??? Het moederbord heeft helemaal geen lampjes!!! Snel de stekker er uit getrokken… het bleek dat er ergens iets was doorgebrand. Alles functioneerde echter nog wel, mits het systeem opstartte…

Mijn moederbord wel degelijk een lampje! EN zit niet bij de usb poorten op het moederbord.
Wat zou er dan doorgebrand kunnen zijn?

Schrijf even precies hoe en wat.
Hoor je dus ook geen beepjes?
Branden er nog wel lampjes op het front van de kast?

Heb je DEZE al doorgenomen?

Ik hoor helemaal niets want als ik de startknop indruk gebeurt er gewoon niets! Dus de lampjes gaan ook niet brenden. Alleen een led tje op het moederbord gaat aan(dus ik krijg wel stroom!)

Het lijkt me niet dat het het cmos batterijtje is want ook zonder dat batterijtje moet je computer op kunnen starten (volgens mij)

Op mobo zit idd led waarmee hij aangeeft dat de voeding (gedeeltelijk) functioneert.
Gaan de fans wel zoomen?
Heb je een reservevoeding bij de hand?

Dus het lamje is anders uit en gaat pas aan als je op de startknop drukt?

Geplaatst door lamp
Dus het lamje is anders uit en gaat pas aan als je op de startknop drukt?

Onmogelijk. Als het lampje niet brandt functioneert de voeding niet.
Dan geeft het mobo dus ook geen reactie als je startknop ingedrukt wordt.

we kunnen dus niet zien of het mobo wel een signaal geeft om op te starten domme

Domme? :confused:

De led brandt normaal altijd op het moederbord, zolang het moederbord maar van stroom wordt voorzien.
Als het moederbord niet van stroom wordt voorzien door de voeding. (Dit wordt aangegeven doordat de led niet brandt)
Hoe kan deze dan ooit in vredesnaam reageren op een signaal van de powerknop?

Allemaal bedankt voor het meedenken!

Het is het volgende:

De voeding is indd niet goed meer. Ik dacht eerst dat die goed moest zijn omdat het lampje op het moederbord brand, maar nu een andere voeding erin gehangen en hij doet het!
Heb de voeding opengemaakt en zag een zwarte plek op de printplaat. Blijf het wel vreemd vinden dat hij wel stroom geeft maar dan toch niet opstart.

Maarja ik weet het probleem en dat is mooi!

Nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan