PC is dood

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan Kemman

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2004
Ik heb een oude PC PIII 500 mhz. Op een gegeven moment deed de PC niets meer. Ik hoor de HD aanslaan, maar verder gebeurt er niets. Ik kan geen floppy meer starten etc. Kan het zijn dat het BIOS defect is? Ik heb de batterij al een keer los gehaald maar dat hielp niets. Voor mij is het de vraag of enige investering nog zinvol is.

Alvast bedankt voor jullie reactie.:(

het is al een oud ding.
ligt eraan of wat je er mee wilt doen?
weet niet hoe hoog je budget is,maar ik zou voor een nieuwe gaan.

kan je nog wel in de bios komen, maw werkt dat deel van je moederbord nog wel?
en daarna: stekkers etc controleren op bevestiging om maar ergens te beginnen
succes
ps ik heb een p3 550 mhz en die doet het nog prima voor allerlei zaken (niet meer hoofdpc) dus ik zou zeker even kijken of het niks eenvoudigs is!

Ik kan zelfs niet meer in de BIOS komen. Ik heb wel een goede PC, maar wilde deze weer ana de praat zien te krijgen voor back up PC.

Geplaatst door mr,x
het is al een oud ding.
ligt eraan of wat je er mee wilt doen?
weet niet hoe hoog je budget is,maar ik zou voor een nieuwe gaan.

Dat slaat natuurlijk nergens op.

Licht je mening dan ook even toe.

Geplaatst door Muurhond

Dat slaat natuurlijk nergens op.

Licht je mening dan ook even toe.

het ligt er toch aan wat je er me wilt gaan doen.
ik zou gewoon een nieuwe gaan kopen.
daarom vraag ik ook hoe hoog zijn bugdet ligt

Hallo

Veel "oudere" p.c.'s weigeren op te starten indien het b.i.o.s. "setup" batterijtje te leeg is .

Meestal is dit van het type c.r. 2032 , soms c.r. 2025 .

De klemspanning van deze is 3.0 v , te meten d.m.v. digitale voltmeter.

Draaien alle voorziene/aanwezige ventilatoren nog ???

Indien niet , weerom weigeren veel p.c.'s om dan op te starten (uiteraard om schade door hitteontwikkeling te voorkomen)

Hoe oud is dit "oud ding " ??? is er veel stof aanwezig in de power supply , op de c.pu fan / motherboard ..???

Allemaal indikaties , dat de betrokken p.c. een ruig leven achter de rug heeft , en dat het wel eens de voeding zelf zou kunnen wezen die defekt is .

Deze kost een appel en een ei in een deftige lokale p.c. winkel .

Peter

Geplaatst door mr,x

het ligt er toch aan wat je er me wilt gaan doen.
ik zou gewoon een nieuwe gaan kopen.
daarom vraag ik ook hoe hoog zijn bugdet ligt
De vraagsteller wil er dus een backup pc van maken en daar is deze pc meer dan geschikt voor. En als zo'n "oud ding" met een simpel batterijtje weer tot leven is te wekken praat je toch niet eens over budget? Vervangen is wel heel gemakkelijk maar dan waren we op Helpmij wel erg snel klaar met de aangemelde problemen. Toch? ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan