PC is gecrasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ropes23

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2004
Berichten
23
Mijn computer is gisteren gecrasht. Ik ben geen expert, maar begrijp wel dat dit niet goed is. Tijdens het verwijderen van een aantal programma's sloot de computer zichzelf af. Toen ik deze opnieuw opstartte deed hij niets meer en vroeg voor mijn registratie code van windows 98, deze heb ik ingevuld, maar vervolgens deed mijn pc nog steeds niets! Ik kan hem opstarten en daarna aanmelden, maar dan houdt het ook op. Ik krijg mijn screensaver in verkleind formaat te zien, verder geen shortcuts en dan komt de melding "This program has parformed an illegal............."

Wie kan mij helpen, ik kan echt niets nu, niet eens bij de besturingssystemen :(

Alvast bedankt
 
Opnieuw installeren

Dat wil nog wel eens helpen.

Gebruik wel je originele directory anders moet je alles opnieuw installeren.

Lukt dat niet dan andere directory kiezen, hij zegt dan dat je je instellingen kwijt raakt, maar dat is niet te omzeilen.

Eric.
 
Geplaatst door ropes23
Mijn computer is gisteren gecrasht. Ik ben geen expert, maar begrijp wel dat dit niet goed is. Tijdens het verwijderen van een aantal programma's sloot de computer zichzelf af. Toen ik deze opnieuw opstartte deed hij niets meer en vroeg voor mijn registratie code van windows 98, deze heb ik ingevuld, maar vervolgens deed mijn pc nog steeds niets! Ik kan hem opstarten en daarna aanmelden, maar dan houdt het ook op. Ik krijg mijn screensaver in verkleind formaat te zien, verder geen shortcuts en dan komt de melding "This program has parformed an illegal............."

Wie kan mij helpen, ik kan echt niets nu, niet eens bij de besturingssystemen :(

Alvast bedankt

misschien de 98 cd erin doen en herstarten, kan je dan niet kiezen voor upgrade oid?
wel kijken of opstarten via cd rom aan staat in je bios
 
zorg ervoor dat in je bios booten vanaf cd mogelijk is, dan moet je pc die cd herkennen
of via een opstartfloppy voor w 98
en daarna cd en upgrade kiezen
 
hoe kan ik mijn bios aanpassen, ik kan echt bij helemaal niks op mijn pc komen, er komt geen startbalk of shortcut in beeld, alleen mijn screensaver blijft staan
 
Geplaatst door ropes23
hoe kan ik mijn bios aanpassen, ik kan echt bij helemaal niks op mijn pc komen, er komt geen startbalk of shortcut in beeld, alleen mijn screensaver blijft staan

de bios start op voordat windows opstart, vaak via de del toets tijdens bios check indrukken (f1 etc kan ook)
 
is bios wanneer het scherm nog zwart is????

sorry voor mijn geringe computer kennis........

komt het dus nog voor waar je je moet aanmelden als je een loginnaam en password op je computer hebt zitten
 
Geplaatst door ropes23
is bios wanneer het scherm nog zwart is????

sorry voor mijn geringe computer kennis........

komt het dus nog voor waar je je moet aanmelden als je een loginnaam en password op je computer hebt zitten

als je je pc aanzet zie je een naam van de fabrikant of je ziet een aantal regels voorbij komen dat is je bios
dus voordat windows opstart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan