Pc is immuun voor windows 7 / vista

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mjv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mjv

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Hoi,

Op mijn pc met 2048 ram , amd x2 3800 , xfx 7600gt, sata 320gb hd en k9n ulta msi mobo

Leek het mij leuk om van xp naar windwos 7 over te stappen. Geprobeerd te installeren maar dit lukte een aantal keer niet (dvd opnieuw gebrand op lagere snelheid etc) , maar niks hielp. Hij blijft telkens hangen op hetzelfde punt. Eerst verschijnt er een wit balkje waar wat bestanden geladen worden en vervolgens start windows 7, daarna verschijnt de windows corporation groene laad balk en hier blijft hij in hangen.

Ik dacht eerst dat het aan mijn dvd speler lag, maar ook met usb booten wil het niet lukken (hij blijft hangen opzelfde punt) . Ik heb het ook geprobeerd met vista (vista gebrand etc), maar ook hier hetzelfde verhaal. Terwijl als ik xp probeer hij gewoon installeert:mad:.

Inmiddels mijn sata schijf vervangen voor een ide schijf, ook dit werkte niet. Geheugen gewisseld en ook dit heeft niks gemerkt.
Helaas kan ik niet mijn videokaart vervangen en mijn processor.

Waar zou het aan kunnen liggen? De versies van windows 7 werken trouwens gewoon op mijn laptop.

Is het bios wel Vista / 7 ready? Heb je dit gecheckt bij de mobo fabrikant?

Ik vermoed dat je het eerst moet gaan proberen met een legale versie van windows 7/Vista
Aangezien je melding maakt van "witte tekst en bestanden die geladen worden" doen mij vermoeden dat je een minder legale activatie gebruikt voor het OS welke gebaseerd is op een of andere loader.

Probeer het eerst eens met een "Legale" installatie cd welke nog orgineel is
Of stel deze vraag ook/eens bij de mensen die de loader gemaakt hebben

ik heb het met allemaal verschillende versie geprobeerd , maar hij blijft hangen. Ik zal vanmiddag eens mijn bios updaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan