PC is ineens dood

Status
Niet open voor verdere reacties.

bassie9

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hallo,

Ik heb hier een leuk huis-tuin-en-keuken PC'tje staan. Een samengesteld geval uit 2005:
Intel D945GTP
Intel Celeron D 336
1 GB RAM
80 GB HDD
Windows 8.1 Pro Preview

Nou doet ie ineens van de een op de andere dag helemaal niks meer. Laatst sloot ik hem netjes af. Paar dagen later (gister) zet ik hem aan, en hij doet niks. Gewoon dood. Ik vermoed dat het moederbord niet goed is. Ik heb al gecontroleerd of de aan/uit-knop iets niet goed mee is, maar die zit gewoon goed aangesloten. Het moederbord geeft aan dat hij genoeg stroom krijgt (groen lampje brandt). Niks mis met de voeding dus.

Waarom doet de PC ineens niks meer en hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt!

Gaan er wel fans aan? anders even opentrekken, en bij de pins t stekkertje van de aan/uitknop eraf halen, en even met een schroevendraaier aan elkaar verbinden oid.

Wanneer een mobo kapot is zie je vaak nog wel dat de fans willen draaien. daarom heb ik t idee dat het je on/off knop wel ns zou kunnen zijn.

Ik heb de aan/uit-knop kabel van het moederbord gehaald en de twee pinnetjes middels een schroevendraaier verbonden. Geen reactie.

Ben bang dat ik em moet afschrijven. Er brandt trouwens wel een groen lampje bij het geheugen als de stekker erin zit.

als er zelfs dan helemaal niets gebeurd dan loopt t uiteen. kan t moederbord zijn. kan de voeding zijn. als je spare onderdelen hebt liggen, kan je t ff checken.

Het is zeker de voeding niet, want het moederbord geeft aan dat hij gewoon genoeg stroom krijgt (het groene lampje).

Dan gooi ik t op t mobo. maar dat had je zelf ook al gedaan. als zelfs kortsluiten van de pins op het mobo faalt, dan zou ik zeggen: geen stroom, of t moederbord is ergens kapot.

Inderdaad. Het moederbord is stuk. Bedankt voor de hulp:D!

heheh, voor zover ik iets heb kunnen beteken ;) vergeet niet de vraag op opgelosd te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan