Pc is niet aan te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

appelsapman

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Ik zat een beetje te internetten. Nog een halfuur geleden vanaf het moment dat ik deze post start. En mijn pc valt zomaar uit. Die slaat gewoon zomaar af. ik denk dus terecht van wat de fak.

Het enige waar ik aan dacht wat het probleem zou kunnen zijn is ivm met een casemod. Ik had namelijk lichtgevende foetjes onder mijn pc geplaast. Me pc starte daarna wel weer op. Maar na paar minuten sloeg ie dus af.

Ik wou me pc weer aan doen. Geen fannetje die denkt van laat ik eens gaan draaien. En de rest doet het natuurlijk ook niet. Na iets van 20keer op de aan knop te blijven drukken kreeg ik ineens een kort piepje te horen. Niet zacht of hard. waar dat vandaan kwam. i dont know. Daarna waren er geen piepjes meer te horen. Ik heb alle snoeren uit mijn pc gehaald. Een voor een alles vastgemaakt. Ik heb alleen de fans op de voeding aangesloten. Niks draait.

Ik ben de meterkast ingelopen. Geen stoppen die doorgeslagen waren. en alle andere apparatuur zoals televisie op mijn kamer doet het ook nog. stekkers snoeren en contacdozen zijn ook aangesloten. Knopje op contacdoos doet het ook. De tv is zelfs op de contact doos aangesloten en doet het wel.

Ik heb ook nog eens flink geroken. Geen rook geurtje te bekkenen.

Ik dacht in me bolle koppie. Wat als ik een andere voeding erop doe. Heb ik dus gedaan. een 550watt van coolermaster. Die kreeg mijn pc of fannetje ook niet aan.
Het rare is. Fans draaien ook niet.

Je hoeft toch alleen een fan aan te sluiten op je voedingen en dan de voeding aan te zetten om een fan te laten draaien. Correct me if im wrong.

Hoe dan ook. Het is alsof het woord stroom niet meer in het woordenboek voorkomt. Pc doet het gewoon niet en er is geen leven in te krijgen.

specs zijn.

Gigabyte P35 DQ6
2gb ram apacer PC6400
intel core 2 duo E6600
2x250GB wd caviar SE
NEC Optiarc optical drive.
xfx 8800GTS
Antec NeoHE 550watt (Later met coolermaster 550watt geprobeerd)

en allemaal van dat soort nieuwe zooi.

Ik hoop niet voor je dat dit nu de uiteindelijke gevolgen zijn van de hele voorgeschiedenis tijdens het bouwen van deze PC, maar het zou me niets verbazen...

Dat kan helemaal niet want ik heb een nieuw moederbord erin zitten en een nieuwe voeding. Me oude voeding was die coolermaster en me oude mobo een asus P5B. Miss een kijken of het wel lukt met die oude P5b. Maar het is raar dat ook de fans niet aan gaan op mijn nieuwe voeding.

Maar met dat bouwen toen zijn er toch meer problemen geweest? Kortsluiting, geen afstandsbusjes etc.etc.??

ja

maar hoe kan het dan dat met een nieuwe mobo (Het enige component dat kapot is) mijn pc het nu toch ineens niet meer doet.

En ook al heb je gelijk. Het probleem is vast op te lossen. Heb jij of iemand anders een oplossing.

Hierbij de handleiding van o.a. Hariie Snor en Lange Pier, twee echte prof's:

Het bekende riedeltje: alles uitbouwen, mobo op een houten ondergrond, alleen processor + koeling geinstalleerd, voeding aansluiten, evt. bios-speaker, opstarten door de twee pinnetjes waaraan de opstartknop normaal is aangesloten kort door te verbinden.

Hoor je Bios-beeps ?

Zo ja, 1 geheugenmodule erin, opnieuw opstarten, bios-beeps ?

Zo ja, grafische kaart installerenpstarten: bios-beeps ?

Zo een voor een alles aansluiten.

Hoor je in het begin met het kale mobo + processor geen beeps, dan is zo goed als zeker je mobo overleden !

wat is je bios speaker. moet je die aanzetten? je bios maakt toch automatisch geluidjes. Ik ga pas beginnen voordat die vraag beantwoord is anders denk ik zometeen dat het moederbord het niet doet.

Hoi !

Op nieuwe mobo's is de speaker meestal geintegreerd op het mobo.

Als er geen los klein speakertje in je kast zit kun je ervan uit gaan dat het bij jou ook het geval is.

Toen de PC nog werkte hoorde je toch ook een beep bij het opstarten ?

Hoe je een paar maanden oude PC nu alweer verziekt hebt is mij een raadsel !

Ken je de stelregel:

"never touch a runnig system""?

Greetz,

Harry

ja de vertaling ervan wel ja. Maare me pc was gewoon bezig toen ik zat te internetten en hij viel zomaar uit dus dat zal het allemaal wel niet zijn. Verder verziek ik dus ook niks. waarom dat ding uitvalt snap ik ook niet. Ik doe die test wel en ik zeg wel wat de uitslag is.

Ok ik heb mijn oude Asus P5B en de P35 DQ6 apart eens getest. En ik hoor op beide borden geen BIOS beeps. Wel hoor ik bij het aanraken van die pinnetjes dat mijn fan op de voeding gaat draaien. Dat zowel bij de P35 DQ6 als de Asus P5B.

Dit vermeld ik er ff bij omdat mijn pc op de P35 bord niks liet draaien toen het bordje nog in mijn pc zat.

Nou is het rare dat als ik de Asus P5B met de cpu voeding stekker en de 24 pin voedingsstekker ook de fan in mijn voeding weet te laten draaien. Als ik ook de 4 pin stekker van de cpu op mijn P35 DQ6 stop dan krijg ik de voeding niet op gang.

Net alsof er een circuit kapot is die verbonden is met die 4 pin connector.

Verder is het raar dat ik op beide borden geen piepjes krijg. Dus wie weet doet de P35 DQ6 mobo het nog gewoon.

Laatst bewerkt:
Verder is het raar dat ik op beide borden geen piepjes krijg. Dus wie weet doet de P35 DQ6 mobo het nog gewoon.

zie boven:

Hoor je in het begin met het kale mobo + processor geen beeps, dan is zo goed als zeker je mobo overleden !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan