PC is niet in orde maar hoe kan ik nu eens vaststellen waar het probleem zit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pandora

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Twee weken vermoedde ik een virus op het systeem.
Geen enkele scan toonde echter een virus aan.

Toch maar eens eens schone installatie gedaan, dat is zo af en toe toch wel eens nodig.

Echter, er zijn nog steeds problemen, dus ik vermoed dat er iets aan de hardware mankeert. Maar wat?!

Zo af en toe 'flitst' het scherm, net alsof er een screenprint wordt gemaakt. → Grafische kaart?
Muziek die ik afspeel hapert, voornamelijk als er veel prog's tegelijk open staan. → Soundcard?
Outlook werkt soms ineens niet meer en dan kan ik het niet meer opstarten:

kan outlook niet openen.JPG

Er staat dan echt niets open dat het pst bestand gebruikt. Tien minuten later werkt het soms weer wel. Maar vaak moet ik opnieuw opstarten.
Het scherm bevriest af en toe.
Gisteren stond alles op zwart, niets werkte nog.
De aan-uit knop ingedrukt gehouden, vervolgens kwam alles weer terug zoals ik het achtergelaten had.
Terwijl ik natuurlijk een restart had verwacht :o

Grafische kaart en geluidskaart zijn on board.

Nu wil ik natuurlijk graag uitvogelen welk onderdeel niet in orde is maar hoe stel ik een diagnose?:confused:

Groetjes,

Yvonne

Zou een werkgeheugen fout kunnen zijn.
Alsdit veel lees- en schrijf fouten maakt,krijg je dit soort situaties.

Maar hoe heb je de pc geherinsalleerd??

het kan ook de voeding zijn want jij zegt dat als je veel open hebt staan hij gaat haperen en flitsen het kan zijn dat je voeding te weinig watt geeft want hoe harder je hardware moet werken hoe meer stroom het nodig heeft

Je geeft alleen niet aan of je na de herinstall ook alle hard- en software updates hebt gedaan.
Een brakke voeding herleid dan meestal tot een bsod, maar hoeft ook niet perse.
Heb je in de windows logboeken al naar de eventuele foutmeldingen gekeken?

Thnx, maar de voeding lijkt me niet het probleem, ik heb de pc al drie jaar en dit probleem heeft zich niet eerder voorgedaan.

Quote: "Hoe heb je de pc geherinstalleerd?'

'Gewoon', vanaf de W7 cd opgestart, oude partities verwijderd want ik wilde een andere structuur, vervolgens nieuwe partities aangemaakt en W7 geïnstalleerd op C.
Er zit ook nog wel een oude HD (250 GB) als extra in de kast, dat is nooit eerder een probleem geweest maar die hoor ik nu wel iedere 10 minuten 'aan en uit' gaan, dat vind ik wel vreemd. Maar die is verder niet betrokken bij het besturingssysteem, daar staat alleen maar muziek en films op.

Hi Jackall,

Alle updates zijn gedaan, en die logboeken, ja, da's een goed idee, daar zal ik morgen eens naar kijken.
Nu heb ik er geen tijd meer voor, ik ben de hele avond weg.

Ik zie niets staan over de juiste drivers installeren.

Helaas nog geen oorzaak kunnen vinden, ik bedacht me nog dat het systeem mss te warm werd, maar dat is het ook niet.
Dit weekend zoek ik even niet verder want ik ben weg.
Allemaal een fijn weekend gewenst!
(En ik heb net ff weeronline gekeken: weercijfer 10, jippie!!)

Groetjes,

Pandora

Eindelijk opgelost..!

Inmiddels had ik de kast al eens opengemaakt en alles goed afgestoft, de koelvinnen zaten verborgen onder een dikke laag stof, dat was dus iig niet echt gezond :)
Dat verhielp wel het haperen van de pc, echter het outlook probleem bleef bestaan.

Ik had me er al bij neergelegd dat ik gewoon zo ongeveeer de helft van de tijd niet bij m'n mail kon. Oké, die lees ik dan wel op de smartphone....

Maar: gisteren was ik bezig met de instellingen van m'n online back-up en waarachtig, ziehier mijn settings:

livedrive.JPG

Dus alles wat ik deed werd onmiddellijk gebackupped, vandaar de steeds die melding dat het pst-file in gebruik was! Eureka!

Ik heb nu de instellingen veranderd en geen enkel probleem meer met outlook ondervonden.
Overigens werkt de online backup prima, en voor een belachelijk laag bedrag: € 5,- per jaar, voor 512 gig.
Ik weet niet of ik hier de naam mag noemen dus wie interesse heeft stuurt me maar een mailtje :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan