PC is niet meer de oude.. HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

doubledose

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2011
Berichten
5
Hallo,

Graag zou ik jullie gedachtens willen horen over het volgende probleem:

Al sinds een paar maanden is mijn pc niet meer in staat om nieuwe spellen te spelen, terwijl dit hiervoor wel mogelijk was.
Het gaat dus niet alleen om een spel maar alle nieuwe spellen zoals:
COD Modern Warfare 2, Grand Theft Auto 4, Battle Field Bad Company 2, Portal 2

Bij al deze spellen gebeurt er het volgende. Het opstarten en instaleren van deze games gaat zonder problemen, vervolgens kan ik dan ook normaal 10 a 15 minuten het spel spelen. Maar na deze tijd gaat het beeldscherm in een keer op zwart met het bericht: ''Power saving mode'' en vervolgens loopt de pc helemaal vast (game geluid loopt ook vast) en start de pc zich opnieuw op. Start ik het spel hierna weer op dan wedermaal het zelfde probleem :( Maar het vreemde is dus dat ik voor deze tijd wel gewoon de spellen zonder problemen kon spelen. Het is dus niet zo dat mijn PC de spellen niet aan kan.

Wat heb ik al geprobeerd, en is dus niet de oplossing:

- Gekeken of het beelscherm staat ingestelt om in slaapmode te gaan na enkele minuten. Dit was echter niet het geval.
- Videokaart Driver gechecked en geupdate via AMD.com
- Gekeken of de pc ook een foutbericht aangeeft nadat hij zich zelf opnieuw opstart. Dit is ook niet het geval.

Wie o wie heeft enig idee wat er met mijn pc aan de hand is!? HELP MIJ!



AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core processor 3800+
kloksnelheid: 2.00 Ghz, 2.00 GB
Videokaart: Radeon X1650 Series
Beeldscherm: LG L204WT

Systeem:
Windows XP
Media Center Edition, versie 2002
Service Pack 3
 
Het lijkt erop dat de videokaart kapot is, denk ik.

Heb je een andere PC om ff de videokaart van te lenen?
of nog beter: wissel de kaart uit, en kijk of dan het probleem zich op de andere PC ook voor doet.

EDIT:
bedoel je met "terwijl dit hiervoor wel mogelijk was", dat die spellen die je opnoemt daarvoor WEL werkte, of dat vroeger wel de nieuwste spellen werkten
 
Laatst bewerkt:
Je pc, en met name je oude videokaart, is gewoon niet geschikt voor het spelen van nieuwe spellen!
 
RMS123:

Zelf heb ik er ook aan gedacht dat mijn videokaart kapot is, echter waarom kan dan wel de eerste 10 a 15 minuten spelen ? En daarbij kan ik nog wel HD videos kijken.

Met ''Terwijl dit hiervoor wel mogelijk was'' bedoel ik dat ik de genoemde spellen eerst wel kon spelen, de reactie van mrmusic is dus niet van toepassing.
 
Heb net met behulp van het programma ''Core Temp'' gekeken wat de temperatuur van mijn CPU is als ik het spel aan het spelen ben.
Dit gaat van 49 tot 55*C, maar ik heb opgezocht dat mijn processor tussen de 49-71*C moet functioneren.
 
Ik heb ook eens een kapotte vd-kaart gehad, en ook vd-kaart problem topics gelezen, maar kun je de kaart uitwisselen, de kans is vrij groot dat dat het is.
Mijn "logische" verklaring hiervoor is dat er een deel van de mem van de kaart is gecrashed

Je hoeft je geen zorgen te maken dat je een andere goed functionerende pc mogelijk zou beschadigen, die kans is vrijwel geheel uit te sluiten.

PS:
HD-videos vragen niet heel veel van de video kaart

@mrmusic
ik heb ook veel games op een low-end PC gedraait! met veel minder dan de minimums kun je nog (al dan niet op hoge graphics) prima gamen!
En de systeemeissen van gta IV moet je zoiezo niet naar kijken, die kunnen zelfs op mijn 1 jaar oude high-end kant-en-klaar, niet zelf gebouwd dus (met octo-core 2.8, 6gb RAM, 1gb vd-kaart etc.) pc niet, maar ik draai hem op full-graphs zonder een klein probleempje, en volgens de opties kan die het lang niet aan!
Alhoewel idd die pc niet alles is voor een gamer.maar het werkt eerder wel...

EDIT:
die temps zijn redelijk normaal, een pc gaat als het goed is zonder problemen door bij de 65 *C, @ 90-100 gaat de processor naar de roken
 
Laatst bewerkt:
Battlefield Bad Company 2 minimale eisen:
Processor: Core 2 Duo @ 2.0GHz;
Grafische kaart: GeForce 7800 GT / ATI X1900;

TS heeft:
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core processor 3800+
kloksnelheid: 2.00 Ghz
Videokaart: Radeon X1650 Series

Dus eehh, dat werkt gewoon niet
 
wat ik uit TS's post begreep is dat ze eerst wel werkte en nu niet meer.
 
De pc werkte wel met oudere games, maar niet met nieuwere, en dat klopt precies.

naast het feit dat de X1650 een oude zwakke kaart is, gebruikt deze ook nog eens DirectX 9, terwijl de genoemde spellen DirectX 10 of zelfs 11 gebruiken...
 
RMS123:

Zelf heb ik er ook aan gedacht dat mijn videokaart kapot is, echter waarom kan dan wel de eerste 10 a 15 minuten spelen ? En daarbij kan ik nog wel HD videos kijken.

Met ''Terwijl dit hiervoor wel mogelijk was'' bedoel ik dat ik de genoemde spellen eerst wel kon spelen, de reactie van mrmusic is dus niet van toepassing.

ze werkte toch juist wel?
 
Geloof het of niet, die spellen zijn gewoon veel te zwaar voor die pc en die geeft het dan na korte tijd op, zo simpel is het.

Ben benieuwd of TS ook problemen heeft met oudere en simpele spellen, ik denk het niet...
 
Zoals ik zei, ik heb die spellen gewoon voor dit probleem gespeeld.
Nu moet ik toegeven dat ik de spellen GTA 4 en BBC 2 alleen op een lage resolutie kon spelen maar los gezien hiervan heb ik Modern Warfare gewoon zonder happeringen en op de beste resolutie kunnen spelen, maar nu dus niet meer.

Het is dan denk ik toch de videokaart idd, ik zal kijken of ik even een andere videokaart in de pc kan plaatsen ;)

Wat mrmmusic zegt klopt wel, oude spellen zoals Stronghold 2, Need for speed Carbon, Enemy Territorry werken wel gewoon..
Maar ik kan nu zelfs call of duty World at War niet meer spelen, dit ging eerst net als Modern Warfare zonder problemen ?
 
Laatst bewerkt:
Maar ik kan nu zelfs call of duty World at War niet meer spelen
Het gaat dus steeds verder achteruit begrijp ik? Dan is er inderdaad kapot-gaande hardware, doen alle fans het nog?
 
Als een spel té zwaar is voor een PC, dan start hij uberhaupt al helemaal niet op .. B.v. de eisen voor Battlefield BC-2 is een core2duo .. TS'er heeft een AMD'er met ook twee core's .. Dat is goed genoeg voor die game ..

Ik zou eerst eens gaan kijken, hoe het is gesteld met de hoeveelheid stof e.d. in zo'n PC, mocht dat nog niet gaan baten, dan zou ik eens gaan kijken of er inderdaad niet ergens failende hardware is o.i.d. Dus, nog optie's genoeg die uitgeprobeerd kunnen worden ..

En dat de genoemde processor zulke games niet aan kan, is gewoon flauwekul ..

Suc6! ;)
 
Heb inmiddels nieuwe videokaart in de pc gedaan.. (Radeon HD 5450)
Probleem is nu opgelost:) nu speel ik BBC 2 zonder problemen ;)

bedankt mensen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan