PC is sloom en vertoont rare kuren

• Onderwerp starter Onderwerp starter GSIF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GSIF

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Ik heb een oudere PC met Windows XP Professional. Ik ben hier altijd flink mee aan het downloaden en gebruik ook een virusscanner (NOD32). Nu is deze PC al een tijdje heel sloom en ook beweegt de muis soms op en neer zonder dat ik hem aanraak. Ook gaat scroll lock af en toe aan en uit. Ik vermoed dus dat er ergens iets niet goed zit met XP. Nu zouden jullie zeggen dat ik gewoon XP opnieuw moet installeren maar ik wil het graag eerst eens proberen met enkele hulpmiddelen waardoor ik niet opnieuw hoef te installeren.

Zijn er goede programma's om XP schoon te maken zonder opnieuw te hoeven installeren? Of is opnieuw installeren gewoon het makkelijkst en snelst?

Het gaat om een AMD 2600+ met 512 MB geheugen en 128 MB videokaart.

Zit er nog een batterij in die muis of die muis moet misschien opgeladen worden..

tool

probeer CCleaner maar eens en formatteer dat ding eens, nog steeds sloom laat dan je virusscanner eens je geheleschijf na lopen wie weet vind ie wel wat???NOD32 wel geupdate???Mogelijkerwijs een trojan binnen geslopen???
zoek maar eens op http://www.downloads.com staan genoeg procjes in die je kunnen helpen nog steeds slook melden op het forum please zal wel effe kiijken in het weekend ga nu pitten:eek:

Ik gebruik ook register schoonmaker de RegSupreme PRO, maar die haalt toch niet het progr van ewido.

@cybrgrass
Zoals in de vraag van TS staat wil deze het eerst proberen zonder XP er opnieuw op te zetten....een format is dan GEEN optie.

@gsif.
Als je de aangedragen oplossingen hebt uitgevoerd en de computer blijft nog traag dan zou je eens kunnen overwegen om een hijachlog te maken.
Deze zou je dan kunnen laten nakijken bij bv
www.hijackthis.nl
www.nucia.nl
of bij het blauwe medicijn.
http://www.bluemedicine.be/forum/

bij al die fora is het eerst registreren (gratis)

Kijk, genoeg middelen om een herinstallatie te voorkomen:thumb:. Ik zal er van het weekend eens mee bezig gaan. Over NOD32: hij staat op automatisch updaten dus dat zit wel goed. En de muis heeft gewoon een draadje, net als het toetsenbord.;)

Als al jullie programma's niet werken, wat me sterk lijkt, zal ik pas gaan formatteren.

heb zelf ook een wat oudere pc, dus er hoeft maar iets te zijn of t ding word tergend langzaam :D

zoals eerder genoemd is ccleaner een goed progje, het ruimt troep op, en je kan het register mee scannen op daar bepaalde fouten eruit te halen.

daarnaast zou je bij " uitvoeren " msconfig in kunnen typen, en kijken welke programma's er mee starten. onnodige kan je uitvinden. belangrijkere dingen zoals de firewall en virusscanner gewoon aan laten.

op spyware scannen met adaware en / of spybot is ook een optie.

ten slotte is een defragmentatie van je harde schijf ook goed voor je pctje. Ik gebruik zelf O&O defrag en dat werkt super.

veel succes :thumb:

onder msconfig kan start hellemaal alles uit en weer aan zetten, binnen een paar dagen met opstarten en afsluiten weet je weer wat weer automatisch weer opgestart is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan