pc is stuk en ventilator blaast

Status
Niet open voor verdere reacties.

amixpl

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
ik heb hier een pc die geen beeld meer geeft en voor de rest ook helemaal niets doet behalve een zoemende geluid. dat komt uit de ventilator van de processor. weet iemand hier wat er aan de hand is?

Misschien processor, maar waarschijnlijker dat het moederbord is overleden (of misschien nog (een deel van) de voeding)

de voeding is het denk ik niet, want alles draait, de ventilator van de videokaart en de rest van de lichtjes bijvoorbeeld. ik dacht ook al dat het de processor of moederbord was. dan denk ik dat ik maar een nieuwe moederbord en processor ga kopen.

Als de processor het heeft gedaan, en je vermoedt dat die niet te warm geworden is, kun je er vanuit gaan dat die nog werkt.

ja maar het probleem is de processor zelf. als ik een nieuwe moederbord wil kopen, dan moet ik ook een nieuwe processor kopen. ik kan namelijk de socket niet bepalen want de naam van het moederbord of processor ken ik niet =S en de processor heeft geen pinnetjes aan de onderkant wat ik wel gewend ben.

De nieuwere processoren hebben geen van allen meer pinnetjes aan de onderkant

dus dan moet ik beginnen met het kopen van een nieuwe moederbord en als hij dan nog niet werkt een nieuwe processor?

Dat is wel het handigst, of je moet kijken of iemand een reserve bord/processor heeft zodat je wat kan testen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan