pc is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans 42

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2002
hoi

Ik nheb voor mijn zoon een pc p 3 1000mhz geinstaleerd

Maar nadat ik hem op router heb aangesloten en antivirus nod heb geinstyaleerd is hij heel traag

hij heeft 128 mb geheugen als ik er een geheugen bij prik word het beeld blouw??

en krijg ik mountain boot te zien

wie kan mij helpen is mijn schijf stuk??

bedankt hans

Bedoel je het internet traag dat zou kunnen door je router,of je pc schoonmaken met een cleaner en ondoen van spyware.
Wat betreft geheugen probeer bankjes eens om te wisselen ,kan ook zijn dat het type er niet geschikt voor is.

http://www.freedownloads.nl/ccleaner.htm

Laatst bewerkt:
Je kan vaak op de site van de fabrikant van je hardeschijf een tooltje downloaden om je schijf te checken op fouten. Of wat je ook kan doen is de hardeschijf zetten in een andere pc en kijken of daar wel alles goed is, maar je heb inderdaad meer geheugen nodig, kijk even naar type enz.

Probeer eens een antivirus die minder resources "vreet" [ik had hier een dergelijke PC [p3, 933, 128Mb] werkte redelijk met XP, totdat ik de laatste McAfee erop zette, daarna was ie niet meer vooruit te slaan....... met AVG [gratis maar niet het allerbeste] werkte het ding weer ok....

@ Bandit

Sorry, zeggen ze zelf op hun site... als je optimale protectie wilt moet je de "betaalde" nemen... A-B= dus de gratis is niet optimaal....

Maar ik laat mijn mening graag herzien door een doorgewinterde gebruiker.....

@ Bandit

als je optimale protectie wilt moet je de "betaalde" nemen... A-B= dus de gratis is niet optimaal....

Elke Vires scanner zal wel eens een steekje laten vallen,ik gebruik het al wat Jaartjes,en er is zelden iets noemens waardig door gekomen.
Maar moet ik erbij zeggen wel in samen wering met andere voorzorgen.

Een goed voorbeeld daarvan is de link in mijn Handtekening,lees die eens door,als je dat al niet gedaan hebt

:D :D

@ Bandit

Sorry, zeggen ze zelf op hun site... als je optimale protectie wilt moet je de "betaalde" nemen... A-B= dus de gratis is niet optimaal....

Nou bij deze dan.
Het verschil tussen de gratis versie en de betaalde versie is niet de virusherkenning/protectie maar in de instelmogelijkheden (scheduled scannen, netwerkschijvenscannen enzovoort)
Als je iets leest op een site, moet je wel alles lezen.

Bovendien een virusscanner die minder 'vreet' dan NOD32 zal je niet snel vinden, NOD32 is één van de minst resources vragende antivirus producten.

Ik denk dat het probleem gezocht moet worden in het maar aanwezig zijn van maar 128mb intern geheugen en daarbij waarschijnlijk een ingeschakeld grafische vormgeving van XP.

Mogelijke oplossing:
Klik met rechts op 'deze computer' en kies eigenschappen, vervolgens het tabblad 'geavanceerd' dan de knop 'instellingen' onder het kopje 'prestaties'. In het volgende venster op het tabblad 'visuele prestaties' kiezen voor 'beste prestaties' .
XP zal er nu uitgaan zien als win98 maar waarschijnlijk een stuk vlotter draaien.

Een andere (mooiere) oplossing is het bij plaatsen van intern geheugen tot 512 mb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan