Pc is zeeeeeeeerr Traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

menno & carla

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2003
Mijn pc draait op windows xp¨

Hij is op dit moment niet vooruit te branden en moet dus regelmatig koffie drinken eer hij iets gevonden heeft.
Dit is zowel op het internet als in het systeem zelf

Wat kan ik hier aan doen om hem te versnellen of om hem sneller te maken.

Groet Menno

Schijfopruiming - scannen op spyware - verwijderen overbodige bestanden - register opschonen met bv regcleaner- tijdelijke bestanden verwijderen - defragmenterenkortom er zijn diverse mogelijkheden
succes

Dit is allemaal al een keer gebeurd en heeft niets geholpen.

Zijn er ook nog andere mogeelijkheden om je pc te versnellen.

menno

Ook dit programma is voor mij niet onbekend.
Dit is niet afdoende om hem sneller te krijgen.

Hij is niet eens merkbaar sneller als dit programma zijn werk heeft gedaan

Hij blijft traag.

menno

Pc traag... dat is niet zomaar gebeurd natuurlijk.... wat heb je gedaan?

Als het internet ook heel traag is, kijk dan eens of je verbinding niet constant ergens druk mee bezig is, terwijl je dat zelf niet in de gaten hebt. Draadloos netwerkje toevallig? Hoe staat het met de beveiliging? Zitten je buren niet te internetten via jou onbeveiligde signaal?

Als je systeem traag is, begin dan eens met de stekker eruit te trekken, en doe hem er pas na een paar minuten weer in. (dat klinkt misschien raar, maar je systeem blijft anders onder spanning staan. Processen welke niet goed werken en op een of andere manier actief blijven, worden dan vanzelf onderbroken.)

Ga dan om te beginnen eens defragmenteren, ook tijdelijke bestanden en andere overbodige zooi weggooien. Er bestaan ook handige tooltjes voor dit soort dingen, zoals TotalCleaner (gratis). Hiermee kan je niet alleen tijdelijke data verwijderen, maar bijvoorbeeld ook het pagefile leegmaken, etc.

Pc traag... dat is niet zomaar gebeurd natuurlijk.... wat heb je gedaan?

Als het internet ook heel traag is, kijk dan eens of je verbinding niet constant ergens druk mee bezig is, terwijl je dat zelf niet in de gaten hebt. Draadloos netwerkje toevallig? Hoe staat het met de beveiliging? Zitten je buren niet te internetten via jou onbeveiligde signaal?

Als je systeem traag is, begin dan eens met de stekker eruit te trekken, en doe hem er pas na een paar minuten weer in. (dat klinkt misschien raar, maar je systeem blijft anders onder spanning staan. Processen welke niet goed werken en op een of andere manier actief blijven, worden dan vanzelf onderbroken.)

Ga dan om te beginnen eens defragmenteren, ook tijdelijke bestanden en andere overbodige zooi weggooien. Er bestaan ook handige tooltjes voor dit soort dingen, zoals TotalCleaner (gratis). Hiermee kan je niet alleen tijdelijke data verwijderen, maar bijvoorbeeld ook het pagefile leegmaken, etc.

Ik heb hem net een minuut of 5 uit gehad.

Hij is iets sneller maar nog steeds niet om over naar huis te schrijven.

% vrije ruimte

in je gereedschapskist, je sokkenmandje, je harde schijf, kies er maar één uit :)

Hoi !

Wat zijn je systemspec's ?

Als ie met zoeken in het systeem al moeite heeft ....

Kijk es bij taakbeheer - processen, waar je PC zoal mee bezig is.

En bij: Start - Uitvoeren - msconfig - opstarten wat er zoal wordt opgestart.
Vink die progjes weg die niet nodig zijn.

Greetz,

Harry.

Ik heb met everst een uitdraai gemaakt van mijn pc.

Zou daar ook iets in te doen zijn om hem te versnellen

Menno

Bijlagen

Hallo !

Tja, met maar 256 Mb geheugen en al je aangesloten apparaten zal WinXP nooit lekker lopen !

Kijk even bij Everest - Moederbord - SPD welke geheugenmodule er nu in zit en haal een soortgelijke, of liever een 512 Mb.

Dan gaat een wereld voor je open !

En: hou hetgeen mee opstart beperkt, zie mijn vorige post.

Succes,

Harry.

ik zal eens kijken of me dat gaat lukken

Weet er ook iemand een goedkoop adres voor geheugen?

menno

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan