PC kan microfoon niet zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

probleempjuh

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2012
Hallo,ik ben Tobias en ben nieuw op dit forum.

Ik heb een probleem met mijn microfoon. (Een goedkope sweex headset). Voorheen gebruikte ik een andere en die deed het goed. Ik heb de Sweex daar voor ook nog gebruikt tot dat er een stukje van af brak waardoor ik hem niet meer goed om mijn hoofd kon zetten. Nu gebruik ik de Sweex dus weer maar mijn PC zegt dat er geen microfoon is aangesloten terwijl ik de roze stekker in de achterkant van mijn PC heb gedaan (want daar zit de geluidskaart). Als ik in het configuratie scherm ben bij audio staat er een groot groen vinkje bij de microfoon en staat er dat hat apparaat correct werkt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? (Ik gebruik Windows Vista).

Met vriendelijke groet: Tobias.

Hallo,ik ben Tobias en ben nieuw op dit forum.

Ik heb een probleem met mijn microfoon. (Een goedkope sweex headset). Voorheen gebruikte ik een andere en die deed het goed. Ik heb de Sweex daar voor ook nog gebruikt tot dat er een stukje van af brak waardoor ik hem niet meer goed om mijn hoofd kon zetten. Nu gebruik ik de Sweex dus weer maar mijn PC zegt dat er geen microfoon is aangesloten terwijl ik de roze stekker in de achterkant van mijn PC heb gedaan (want daar zit de geluidskaart). Als ik in het configuratie scherm ben bij audio staat er een groot groen vinkje bij de microfoon en staat er dat hat apparaat correct werkt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? (Ik gebruik Windows Vista).

Met vriendelijke groet: Tobias.
Het eerste wat bij mij opkomt is staat deze gedempt!
http://windows.microsoft.com/nl-NL/...player-or-other-audio-device-to-your-computer

Laatst bewerkt:
Is er geen update te downloaden geluids drivers voor die microfoon, headset.
Probeer dat ding eens bij een vriend of zo. (controleer hem daar eens even)
Als die het daar ook niet doet dan is er dus iets niet goed met je drivers is mijn mening.
Je sprak namelijk over een stukje afgebroken. Kan ook zo maar van invloed zijn.

Is er geen update te downloaden geluids drivers voor die microfoon, headset.
Probeer dat ding eens bij een vriend of zo. (controleer hem daar eens even)
Als die het daar ook niet doet dan is er dus iets niet goed met je drivers is mijn mening.
Je sprak namelijk over een stukje afgebroken. Kan ook zo maar van invloed zijn.

Goed idee, ik zal hem zometeen eens in mijn laptop doen! Bij de andere headset deed hij het ook al niet en daar was niets van afgebroken. Bij de Sweex was alleen een stukje van één oor afgebroken maar de bedrading was niet kapot. Dus dat heeft waarschijnlijk geen invloed. Bedankt voor het antwoorden in ieder geval!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan