pc kan niet meer starten...

Status
Niet open voor verdere reacties.

olemla

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2000
De pc van mijn schoonvader met windows xp pro wil niet meer starten... Als hij de pc aanzet krijgt hij de volgende melding:

Windows kon niet goed worden gestart...
Onze excuses voor dit ongemak...
Mogelijk is een recente wijziging van hard- of software hier de oorzaak van...

Vervolgens start de pc verder en volgt er een soort knikgeluidje met een lichtflits...

Daarna kan er gekozen worden voor opstarten normaal of via diverse veilige modussen maar welke hij ook kiest het is zonder succes... Steeds weer start de pc opnieuw op met dezelfde bovenstaande meldingen. Er is dus ook geen mogelijkheid om via het bureaublad of de start-knop iets te doen... Zover komt de pc nooit.
Er is niets nieuws op de pc geinstalleerd (geen hard- of software).

Weet iemand of dit een hardware of een software matig probleem is en wat hier evt. de oorzaak van kan zijn?

De oorzaak zou zoewel hardwarematig als softwarematig kunnen zijn. Ik begrijp uit je verhaal dat je dus ook niet meer in veilige modus kan starten, dat is wel vervelend want dan kan je ook niets an je systeeminstellingen veranderen. Ook systeemherstel doet het dus niet ?

Ik zou eens proberen windows opnieuw te installeren, WEL eerst belangrijke data van je hdd backuppen !
Kijk of een nieuwe installatie het probleem verhelpt, zo niet dan is de kans groot dat het probleem hardwarematig is.

Bedankt voor je reactie. Kon ik maar bij systeemherstel komen, maar dat lukt dus niet. En belangrijke data backuppen lukt ook niet... Dus een nieuwe installatie kan wel maar dan is alle data weg. Ik kan gewoon nergens meer bij komen, de pc blijft namelijk steeds na een keuze voor normaal of veilige modus herstarten met dezelfe foutmeldingen...

CD erin en dan opstarten vanaf cd.
Je kunt dan kiezen voor een herstel van xp.
Dit zou ik eerst proberen.

En lukt DAT niet kun je nog kiezen voor installatie windows systeem ZONDER formatteren.
Dan kan ie een backup maken van de hele schjf die die in een aparte directory zet.

Maakt ie in ieder geval een backup van de hele schijf.
Data kun je dan weer gewoon kopieren, Programma's moet je dan helaas wel weer opniuw installeren

bedankt allemaal!

Iedereen bedankt voor de reactie.
Ik ga het proberen...

succes.

Ik vrees dat t een hardware-probleem is, maar dat kan je alleen zeker weten als je de boel opnieuw installeerd.

Ik heb zelf hetzelfde probleem. Pc opnieuw geinstalleerd, probleem blijft.

Zojuist de videokaart vervangen door een oude die ik nog had liggen, en hij deed t gelijk weer.
Hopelijk blijft dit zo.

Ik weet niet of je wat reserveonderdelen hebt, maar videokaart en werkgeheugen vervangen kan zeker helpen (een tegelijk natuurlijk vervangen) om het probleem te ontdekken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan