PC kan niet via CDrom opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sillycious

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2005
Ik wil de HDD die ik altijd gebruikt heb als externe HDD in mijn oude dekstop pc zetten om de PC weer bruikbaar te maken. Echter, ik kan niet via CD rom starten om er Windows op te zetten. Die functie staat er niet tussen bij boot. Iemand enig idee hoe ik de PC toch via cd-rom op kan laten starten zodat ik Windows er weer op kan zetten

... Echter, ik kan niet via CD rom starten om er Windows op te zetten. Die functie staat er niet tussen bij boot.

Als er wel een cd/dvd apparaat in de pc zit, zie je die dan niet in het bios?
Want als de speler daar niet bij staat moet je de aansluitingen controleren, of kan hij stuk zijn.

Als de cd wel in het bios te zien is moet je bij start-voorkeuren de 1st start device - wat nu de hdd zal zijn - veranderen in cd/dvd.

Als er wel een cd/dvd apparaat in de pc zit, zie je die dan niet in het bios?
Want als de speler daar niet bij staat moet je de aansluitingen controleren, of kan hij stuk zijn.

Als de cd wel in het bios te zien is moet je bij start-voorkeuren de 1st start device - wat nu de hdd zal zijn - veranderen in cd/dvd.

De CD rom speler is niet stuk. Wat ik al zei, ik denk dat het komt omdat de HDD altijd als externe HDD is gebruikt.
Het is trouwens een CD/DVD rom van Samsung.

Met Bios wordt iets anders bedoeld dan boot-menu. Om bij de instellingen van de computer te komen moet je bij het opstarten van de computer zelf meteen herhaaldelijk op Del of F1 drukken of beide. In het eerste scherm, helemaal onderaan, staat ook meestal: "Del voor Setup." Je komt hiermee in de Bios. Het tweede menu van de Bios heeft waarschijnlijk wel iets over Boot en als je hier verder gaat kan je in het volgende niveau de volgorde veranderen. Het CDRom station moet daar nu bovenaan staan. Doe de CDRom er in. Sla de instellingen op en de computer start opnieuw. Dan verschijnt er een melding over wat je moet doen om van CDRom op te starten bijvoorbeeld "druk op een willekeurige toets om van CDRom op te starten." Dit hoeft bij installatie slechts één keer gedaan te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan