pc kapot door korsluiting gloeilamp??

Status
Niet open voor verdere reacties.

willempiem

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Goedemiddag,

Zit met een probleem me pc start niet meer op!!

Er is bij ons thuis kortsluiting geweest door een gloeilamp. Dus heb een nieuwe stop erin gedaan en hup knallen.
Maar nu wil me pc niet meer opstarten. (hij stond aan toen de stop sprong)
Heb nieuwe voeding gehaald en aangesloten maar hij doet nog steeds helemaal niks.
Dus geen piepies , lampjes helemaal niks :confused:

Wie kan me helpen????

Alvast bedankt

Hoi !

Tenzij je en ervaren reparateur brengt zou ik in dit geval hulp inroepen !

Als je nieuwe voeding voldoende is, goed is aangesloten en je hoort nog geen bios-beeps is er mogelijk toch mobo-schade.

Je kunt alles uitbouwen en testen.......

Greetz,

Harry.

Goedemiddag,

Zit met een probleem me pc start niet meer op!!

Er is bij ons thuis kortsluiting geweest door een gloeilamp. Dus heb een nieuwe stop erin gedaan en hup knallen.
Maar nu wil me pc niet meer opstarten. (hij stond aan toen de stop sprong)
Heb nieuwe voeding gehaald en aangesloten maar hij doet nog steeds helemaal niks.
Dus geen piepies , lampjes helemaal niks :confused:

Wie kan me helpen????

Alvast bedankt

De computer en de gloeilamp staan dan kennelijk op dezelfde groep. Dan kunnen er twee mogelijkheden zijn.

1) Het is de computer die de kortsluiting veroorzaakt. (niet best:evil:)
2) Er is een ander apparaat in diezelfde groep die de kortsluiting veroorzaakt en doordat de computer aanstond schade heeft veroorzaakt.

Althans als begrijp dat "en hup knallen" betekent dat de zekering wederom is gesprongen.

Is de zekering inmiddels met succes vervangen? of heb je de computer nu op een andere groep staan?

Laatst bewerkt:
de zekering(stop) is idd na 3x vervangen nu goed het bleek een oude lamp te zijn die kortsluiting maakte dus niet me pc.

Misschien zit er ook een zekering in je voeding en is die "meegesprongen" Zoniet dan:

Hoi !

Tenzij je en ervaren reparateur brengt zou ik in dit geval hulp inroepen !

Als je nieuwe voeding voldoende is, goed is aangesloten en je hoort nog geen bios-beeps is er mogelijk toch mobo-schade.

Je kunt alles uitbouwen en testen.......

Greetz,

Harry.

okey

dit was eigenlijk niet wat ik wilde horen.
maar dan moet ik er toch maar aangeloven :shocked: een nieuwe mobo te halen.

bedankt voor de ondersteuning

vr gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan