Pc kapot of nog mogelijkheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

bodijntje

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2011
Beste hm'ers,

Ik heb 2 maanden terug een pc helemaal leeg gehaalt (letterlijk) ik heb een andere kaste gekocht en daar alles ingedaan tijdens een cpu koelpasta vernieuwing heb ik te force de cpu terug gedaan in moederbord het resultaat pinnentjes dood van cpu.

Ik heb van iemand een nieuwe gehad die een 5de procent van de ghz lager is die heb ik er in gedaan pc verder afgemaakt in de kast.

Probleem:
ik doe de pc aan ik hoor een krakent geluid denk ik de cpu de fans draaien incl hardescrijf.

Alleen de pc start niet op de monitor ontvangt geen signaal verder hoor ik ook geen opstart piepje (ben ik altijd gewent van mijn desktop)

Vraag:
Zouden er pinnetjes van de oude cpu in de moederbort nog zitten waar nu de nieuwe cpu inzit?

Verder negeer deze vraag en ik wil heeeeeel graag antwoord of jullie iets weten.

na mijn weten heb ik alles juist aangesloten.

ik hoop dat ik hem aan de gang krijg dan ga ik ook aan mijn lego casemod beginen

alvast bedankt voor de reacties!

ik heb nooit een cpu horen kraken, lijkt mij ook onmogelijk omdat er geen bewegende onderdelen inzitten. heb je een losse videokaart in de pc?
mijn vermoedens doen dat de pc gewoon opstart, vanwege dat gekraak dan misschien de hdd is.

Heb je een LGA CPU(pinnetjes op het moederbord) of een PGA CPU(PGA pinnetjes aan de socket),

Het kan zijn dat je je videokaart niet goed hebt bevestigt waardoor hij niet door start, of je hardeschijf.

geen idee wat je bedoelt zo'n held ben ik ook niet hahahah

Ik heb een cpu aan de onderkant zitten pinnetjes en pintjes gaan dan in de gaatjes van het moederbord.

Ik heb altijd mijn videokaart eruit gekregen en nu niet meer zou hij verkeerd vast zitten

kan zijn dat er een pinnetje aan de achter kant van het slot zit.

krijg je de standaard geluiden nog te horen? bijvoorbeeld de start tune van windows o.i.d.?
zit er een geintregeerde videokaart in de pc?

ik wasaltijd gewend om een bepaald geluid te horen bij het aanzetten van de pc, dit hoor ik nu niet meer.

Het enige wat ik hoor is voor 3 sec en dat is de cpu

En mijn video kaart is extern en de enige

en het opstarten gaat niet pc moet opneiuw worden geinstalleerd hij staat leeg

Dan is toch echt je moederbord kapot, denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan