PC kapte ermee. Hulp gevraagd (dringend)

Status
Niet open voor verdere reacties.

miesjelpost

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Ik was bezig met iets te typen in word toen mijn 3 weken oude pc opeens uitviel. Het blauwe scherm kwam ervoor. Dus ik starte de computer opnieuw op. Toen kwam er te staan Keyboard error. Ik heb al mijn usb ingangen geprobeerd, maar elke keer komt die fout er. De ene keer start hij wel op met die keyboard error dus ik kom niet in windows of in de bios of wat dan ook. En de andere keer dan krijg ik geen beeld en hoor ik langdurige piepen achterelkaar. Kan iemand mij proberen te helpen? Er staan bestanden op die computer die ik echt nodig heb.

Mijn systeem:
Pentium D 2.8
1024ddr2 400Mhz
160Gb Maxtor (sata)
ati radeon x600 256mb
winxp home sp2

Geplaatst door miesjelpost
Ik was bezig met iets te typen in word toen mijn 3 weken oude pc opeens uitviel. Het blauwe scherm kwam ervoor. Dus ik starte de computer opnieuw op. Toen kwam er te staan Keyboard error. Ik heb al mijn usb ingangen geprobeerd, maar elke keer komt die fout er. De ene keer start hij wel op met die keyboard error dus ik kom niet in windows of in de bios of wat dan ook. En de andere keer dan krijg ik geen beeld en hoor ik langdurige piepen achterelkaar. Kan iemand mij proberen te helpen? Er staan bestanden op die computer die ik echt nodig heb.

Mijn systeem:
Pentium D 2.8
1024ddr2 400Mhz
160Gb Maxtor (sata)
ati radeon x600 256mb
winxp home sp2

Hmm... 3 weken oud? ik zou zeggen terug naar afzender. Moeten maar iets degelijks afleveren.
Klinkt misschien cru, maar ......

Ga ik ook zeker doen, maar het probleem is dat er bestanden op de computer staan die ik echt nodig heb.

Kun je niet een ps/2 toetsenbord proberen?

Die bestanden kunnen wel gered worden hoor.
Schijf in andere pc en kopiëren maar.

Geplaatst door Dick Borstlap
Kun je niet een ps/2 toetsenbord proberen?

Die bestanden kunnen wel gered worden hoor.
Schijf in andere pc en kopiëren maar.

Is wel een sata, kan je niet zomaar in een andere pc stoppen:)

Dan komt het volgende probleem om de hoek. Er zit geen ps/2 aansluiting op en het is een sata hardeschijf en ik ken niemand met een sata.

Maar is er ook iemand die een idee heeft wat het kan zijn?

Die 'langdurige piepen', je moet nauwkeurig noteren hoe die piepen klinken, hoevaak en hoelang.
En dan in het manual van je mobo (of op internet) de code zoeken.

Geplaatst door Dick Borstlap
Die 'langdurige piepen', je moet nauwkeurig noteren hoe die piepen klinken, hoevaak en hoelang.
En dan in het manual van je mobo (of op internet) de code zoeken.

Het langdurig beepen, is voor de meeste bios, een sluiting. Dus terug naar afzender.

Hij piept nu helemaal niet meer. Hij geeft alleen keyboard error nu. weet iemand als ik daar iets aan kan doen?

Zou als ik U was even terug,ikdenk dat hetgeen ik zo lees in deze tread dat het hoogstwaarschijnlijk niet goed aan gedrukte kabels en apparaten zijn.
En wat betreft je Data ,laat dat bij dat bedrijf even veilig stellen voor ze er verder naar kijken ,HOORT bij de Service

Het moeilijke eraan is dat het een dell is en als ik hem opstuur ik hem erg lang kwijt ben. Daarom probeer ik eerst zelf met een oplossing te komen.

Garantie zal wel een probleem worden denk ik!!.
Heb eens gekekenwat je al heb gedaan ,je bent er zelf al in bezig geweest!
Dus ik zou zeggen ,duik er nog eens in en druk alle kabels en je apparaten eens goed aan, ook je geheugen.
STERKTE

Hoezo zal de garantie een probleem worden? Ze kunnen bij dell toch niet zien dat ik de kast open heb gemaakt?

Hoezo zal de garantie een probleem worden? Ze kunnen bij dell toch niet zien dat ik de kast open heb gemaakt?

Dat zou wel eens kunnen. Er zou wel eens een sticker aan de binnekant kunnen zitten.

...het is een sata hardeschijf en ik ken niemand met een sata.
Eventueel (als de nood erg hoog is) een S-ATA pci-controller kopen en dan naar een andere computer.

Of, voor 23 euro heb je een S-ATA mobile rack!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan