Pc kast maakt (hoog)piep geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nicola5

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Hallo

Mij pc kast lijkt een soort van sluiting te maken, af en toe hoor ik een hoog piepgeluid,
als ik bijvoorbeeld tik op de kast hoor ik het, en ook als ik het zijpaneel verwijder en weer terug erop schuif.
Pc lijkt er niet onder te lijden, maar vind het toch vreemd, zelf denk ik dat er soort spanning word opgebouwd of iets dergelijks,
wat denken jullie?

alvast bedankt voor een reactie!

Hoi,

Denk eerder een condensator op moederbord of voeding lijkt mij logischer.

kan ook de videokaart zijn

word dus goed luisteren naar uit welk onderdeel het geluid uit komt

Hallo bedankt voor de reacties
Het zijn enkel korte piepjes. het gebeurd ook als ik de cd lade open/dicht doet. En ook bijvoorbeeld als ik met een schroevendraaier ergens op metalen delen kom van de behuizing. Maar vooral als ik het zijpaneel erop en eraf schuif.
Soms hoor ik het ook zonder reden

Hoi,

Zoals gezegd goed je oor te luisteren leggen zal de enig optie zijn want we kunnen nog steeds niet horen wat jij schrijft.:P

Laatst bewerkt:
kan niks anders zeggen dan kast open schroeven en luisteren waar de piep vandaan komt alleen dan zul je er achter komen wat er mis mee is

Hallo

Meestal zijn deze "(hoog)piep geluid" afkomtig van smoorspoelen (trillen/oscilleren van de wikkelingen).

Smoorspoelen zitten in de voeding , op het motherboard , en op veel videokaarten.

Mocht je de betrokken smoorspoel kunnen terugvinden , kun je proberen om deze te stabiliseren (wikkelingen) d.m.v. transformatorlak , of in extremis een druppel zeer vloeibare superglue.

Heel soms durven defekte condensatoren ook intern dit lawaai te maken ... p.c. werkt dan ook meestal onstabiel ... hier wordt geen melding van gemaakt , dus dit kun je uitsluiten.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan